Ur askan i elden eller gör något då!!

eller vad ska man säga?

Just nu är det vulkanaska som skapar kaos i hela Europa, tidigare var det jordbävningar, tsunamis, översvämningar och extrem torka. Allt hör ihop, allt är vårt fel. Det är vi som har förstört och överutnyttjat den enda planeten vi har. Synd att vi inte tänkte till lite innan det var för sent.

Men!! Gör en bra sak för miljön varje dag, om alla gör en sak varje dag så tror jag att det kan bli många bra saker i förlängningen, detta ger faktiskt ett avtryck. Personligen försöker jag göra flera saker varje dag men jag vet att jag är kass på sortering av sopor till exempel, men jag sorterar ut glas, papper, plast och lämnar självklart in farligt avfall till återvinningen. Sen hade jag ju hoppats på att få boendet uppvärmt med bioenergi och sol, även Vinninga kanske kommer dit någon gång .... I Mantorp hade jag pelletsvärme i 6 år samt byggde nytt hus med sol- och pellets som enligt senaste kollen är över förväntan.

Kan inte bara alla ta och tänka till lite?
Allmänt | |
Upp