Klinikernas dag tydligen

Efter att ha lämnat lilla Peppar på djursjukhuset i Skara så åkte jag vidare till hästkliniken i Husaby och mötte upp Nina & Rang. Hela dagen har med andra ord ägnats åt att laga djur. Tack och lov var min egen pärla hel och fin som vanligt. Vi ägnade kvällen åt att konfrontera skördetröskor, traktorer och bönder som med panik i blicken körde som vetvillingar med sina maskiner runt omkring oss.

Ambra gillade läget när vi travade på en grusväg samlat och fint (jobbigt som fan enligt henne själv) och sedan, ur ingenstans dyker galen bonde upp bakom oss med traktor och dubbla släp. Han vägrar verkligen att sakta ner och vi har ingenstans att ta vägen förutom rakt fram ..... blev ökad trav a la Solvalla typ i 200 m, Ambra överväger nu starkt att bli travhäst istället, hon hävdar att hon är som gjord för slängtrav utan någon som helst form ..... jag vet inte jag, kändes så där seriöst faktiskt. Tog ett tag att få ihop hela hästen igen och nu är hon sur för att hennes matte behandlar henne som ett dragspel.



Tog lite nya bilder på fina Rang af Källstorp idag också



Vill inte bli fotograferad, kollar konsekvent ut åt andra hållet trots lockande, smackande, karameller .....

Men, när jag slutade fåna mig så blev det plötsligt FÖR intressant istället



Sen kom matte och räddade upp bildserien lite grann ;-)





Allmänt | |
Upp