Mailapan tar över mitt liv!



Har nu ägnat en och en halv dag åt att konvertera alla mina mailadresser och mallar, loggor, temabrev med mera från olika Mac-program till den webbaserade lösningen MailChimp som verkar helt suverän. MEN, varför kommer jag alltid på att sådant ska göras exakt i den sekunden jag bara måste få ut informationen? Så jäkla oplanerad ibland, blir sur på mig själv och ännu surare på chimpansen som är MailChimps egen lilla hånfulla, onda, retsamma apa. Han är säkert snäll men jag tolkar allt han säger som ett hån nu bara för att jag inte fattar hur systemet ska fungera och hur detta kommer att se ut hos kunderna. Tycker alltid att mina ideér är så himla bra tills jag inser vilket extremt tidskrävande arbete det är att få allting som man vill ha det. Att vi sedan är fyra viljor som ibland drar åt lite olika håll gör ju inte saken mycket enklare direkt. Förhoppningsvis slår vi sista spiken i chimpans-kistan i morgon, då jäklar ska han få bära ut brev!

Ambra och jag har just kommit hem från en blöt skogsrunda. Hon är riktigt redig nu för tiden, inget sprattlande/hoppande/resande/snurrande alls och hon lyfter på fötterna över nästan alla rötter nu. Hade en plan att vi skulle rida ända ner till sjön om vi hittade vägen, kändes som att vi var riktigt nära faktiskt. Tyvärr hittade älgen oss innan vi hittade vägen, han var dessutom obehagligt villig att följa med till sjön så Ambra och jag gick över till plan B, att vända och rida hem. Blev i alla fall en timme ute i regniga skogen, ganska så rogivande för en sönderstressad själ faktiskt. Fick ju konstaterat i somras att jag är nära gränsen, vilopuls på 92 är väl inte helt okej kanske, så flera skogsritter lär det bli oavsett väder denna höst. Med världens bästa häst så spelar vädret mindre roll.

Allmänt | |
Upp