Hund, häst, ekonomi, IKEA-påsar, kattunge, kor och döda träd

Peppar är numera van vid att bo på två ställen, hon placerar helt enkelt sig själv i närmsta IKEA-påse så kan hon sova hur tungt hon vill och ändå inte behöva riskera att bli bortglömd. IKEA-påsar är förresten mina nya väskor känns det som, lever som en baglady nu för tiden ;-)



Eftersom vår separationskris i början av sommaren inte blev en separation utan början till något bättre så bor vi numera istället på två ställen tillsammans .... rörigt värre men stabilt och kärleksfullt så som det ska vara. Ganska så lyxigt känns det också med lägenheten i stan och hus på landet där man kan grilla, sola, plocka svamp, filosofera, pilla sig i naveln och avvänja sig från internetberoendet.


Obs! Den här bilden är inte stulen som någon undrade, det är faktiskt min duktiga SE Satio som tagit den och kantarellen ligger nu på min köksbänk hemma i stugan, så nu behöver ingen anmäla mig för bildstöld :-)

Började dagen idag med att somna om en timme extra. Olof var tvungen att dra iväg på kidsuppdrag tidigt så Peppar och jag gav oss ut i skogen, konstigt att den där hunden som 1. är gammal sägs det 2. har taskiga levervärden sägs det 3. är lat som fan i vanliga fall blir som Tigger i Nalle Puh med studsfötter så fort vi kommer ut i skogen. Hon är som en korsning mellan bergsget och Tigger då minsann, ska filma henne och visa veterinären på återbesöket tror jag.

Just det, en liten reflektion bara över veterinärkostnader också...... Är det rimligt att det ska kosta NIOTUSENSJUHUNDRAKRONOR för att få tillbaka sin hund som legat inne mindre än ett dygn, visst jhon är röntgad och ultraljudad och blodtestad och levertestad men vad fan. Det är ju helt horribelt!! Var billigare att röntga Ambras huvud och är billigare även att ha häst på klinik över natt, känns ju helt vridet tycker jag.



Nybadad idag efter en timmes svettigt dressyrpass i ridhuset. Jag har dragit igång tema "programridningsträning" på Anderstorp, hoppas att Rebecka kan ge oss lite bedömningar och att det är många som vill vara med.

Vi har även återupptagit vår tradition med att besöka udda ställen på lunchrasten. Eller udda och udda, i alla fall inte sådana ställen som man planerar utflykt till i vanliga fall men som kan vara lite roligt att ha sett/veta att de finns när man nu bor här.







Om Peppar tvingas att posera tillsammans med mig så krävs det en "molhållning". Hon vill helst avbildas i egen majestät på bild tydligen.



Blev utstirrade på vägen hem ..........



Och när jag kom till stallet fick jag träffa Carins nya bebis
(lova att du inte döper henne franskt..... ;-)

Allmänt | |
Upp