Det är nära nu ....

Undrar när jag ska börja känna av julstämningen? Tredje advent idag och jag har inte köpt en enda klapp eller planerat alls ännu, dags att speeda upp känsloläget här och se till att få till julhysterin så att det blir något gjort snart. Började med att ta en promenad på stan nu ikväll. Självklart var vi inte där lite tidigare och tittade på Luciakröningen, känner ingen som är mer ointresseard av julen just i år än vad jag själv är. Varför?? Det är ju himla mysigt egentligen ..... tappade hela lusten när vi väl hade fått upp julbelysningen typ.

Lidköping gör dock sitt bästa för at skapa stämning och julmys, får väl helt enkelt gå runt på stan tills känslan kommer...







Har i alla fall lagt ner lite tid på att få adventsljusstaken att brinna snyggt i år, förra året tände vi alla fyra på en gång på julafton tror jag bestämt. Vi är värdelösa på jul nu för tiden, det var annat när mamma levde, hon fixade både julstämningen, pyntet, närheten, glädjen och värmen samtidigt som hon utan problem höll resten av tillvaron flytande, helt otroligt och jäklar vad jag saknar henne extra mycket runt jul varje år!!

Allmänt | |
Upp