Sjukt trött och galet mycket snö

Allvarligt talat. Igår kväll när jag somnade (01.30) så snöade det inte, i morse vid 07.00 var det kaos! 2,5 - 3 dm hade det kommit ner tydligen, rena skämtet att flytta bilen idag. Fick låna enorma borsten från byggarbetare för att få fram pärlan. Anledning till flytt av bil trots att jag jobbar hemma den här veckan är att lapplisorna här älskar oss så mycket (lappade hästtrailern TRE gånger på ett dygn i somras) , de blir så glada när de får lite extra provision till jul och så....

Min bil är ju grönskyltad (miljöbil - biogas) så den får på nåder stå tre timmar i följd på samma ruta på vår parkering (man känner av det där med att bo centralt nu faktiskt), räcker dock att jag flyttar den 10 meter så får jag stå tre timmar till osv osv.... Den andra bilen vi har i familjen (fossiläcklet som jag kallar den, silverpilen säger de andra) får stå parkerad lite längre bort på "skämsparkeringen" men å andra sidan, där står alla bilar gratis, helt politiskt korrekt parkering tydligen.



Är så sjukt trött just nu så det blir inte mycket mer är snögnäll och parkeringsproblem ikväll. Vet inte ens om jag orkar ta mig an tegelstenen på 670 sidor som ligger brevid sängen även fast jag vill. Sov gott!

Förra vintern vill jag helst inte tänka på



Tänker istället drömma mig lite längre bort, saknar bästa WB .. fortfarande

Allmänt | |
Upp