Vintervacker lördag



Halvdag utomhus som har tillbringats i elljusspåret med Peppar och i skogen med Ambra, Eva och Tussen. Resten av halvdagen ska och har tillbringats hemma, började med en trevlig väckning efter enorm sovmorgon till 10.00 som var verkligt välbehövd efter massor av jobb och stress hela veckan. Sen, hör och häpna så ägnade jag lite tid åt skönhetsvård och smycken *CHOCK*. Händer inte ofta kan jag säga, brukar köra metoden, "ta tag i extremområden när det verkligen behövs", när det gäller kläder, smycken, skönhet osv .... ganska trist sambo skulle jag tippa men det finns ju så jäkla mycket annat mer intressant att ägna sig åt än att raka ben, plocka ögonbryn och göra hårinpackningar, fast det är ju bara vad jag anser....



Det här är till exempel en liten individ som ger mig ursäkter till att inte behöva vara perfekt kvinnlig. Älskar henne för det, gillar att dra på mig mina ridbyxor direkt på morgonen och gå kvar i de hela dagen. Mår bra av att ha den avslappnade känslan av funktionsplagg istället för påtvingade snygg-käck-kvinnlig-seriös-rik-smart kläder. Dessa hänger längst inne i garderoben och tas bara fram i extrema nödfall.



När vi ändå var ute och red idag, första gången på evigheter känns det som och dessutom med lite släpp utan guldskor men ändå mysigt, så passade jag på att spana in en avverkning. Det är ju sånt som alla tjejer gör antar jag? Ville se hur mycket som var nedtaget, vad det var för material, vem som ägde det och försöka utröna när flishuggarna kan tänkas dyka upp. Troligen till sommar/höst kan jag tänka så kommer jag kunna få skitbra bilder därifrån till tidningen.



Time-Out alias Tussen tyckte att det var en jävligt dålig idé att ge sig in i ett skogsarbetsområde. Här fanns både maskiner, timmer och läskiga GROT-högar. Ambra är ett under av lugn och stabilitet, tror att hon trivs med att vara nanny och att hon trivs med att ha en riktig ragata till matte som aldrig låter henne få bestämma.

Igår natt startade vi ett Twilightmaraton som ska fortsätta nu. Jag har bara sett små glimtar hit och dit på filmerna när de har varit igång i bakgrunden. Nu ska de ses helt enkelt. Men först ska jag smaka av sambons burgundiska gryta. Olof lagar mat som en galning den här helgen och fixar små plastlådor med käk till mig för att han tror att jag ska svälta ihjäl när han är borta nästa vecka, gulligt! (Har överlevt tidigare men det blir ju inte direkt glamorös mat då ....)
Allmänt | |
Upp