Då börjar jag om igen då

Dags att börja planera tredje flytten för den här semestern. Alla möbler, tavlor, lampor, porslin, köksgrejer, badrumsgrejer, sängkläder, vanliga kläder, ridkläder och städgrejer som var så fint ordnade och sorterade i nya lägenheten ligger nu i Ikeapåsar, lådor, kartoner och svarta sopsäckar igen.

Snart ska hela proceduren upprepas fast nu ska allting in i den lilla röda stugan på berget vid skogen. Ska bli fullständigt underbart att bo på landet igen, jag är en bonde i själ och hjärta tror jag. Hur kan man bli en sådan lantis när man är uppvuxen precis utanför storstaden? Ja, ja Haga kanske i och för sig räknas som landet så det kanske finns lite barndomskänsla i botten fortfarande.

Ska bli spännande att se hur mitt liv ska få plats på 75 kvm bara .... ska ut och mäta lite snart. Största problemet lär bli mina 15 flyttkartonger med böcker tror jag. Samla böcker är en ganska tung hobby kan jag tala om, hade varit betydligt mycket smidigare med frimärken. Det hade också varit bra med mer än en bokhylla....

Tänkte ta lite "före" bilder idag och sedan uppdatera löpande genom renovering, målning och inflytt så att alla kan se hur duktig jag är ;-)

Strålande SOL idag förresten!!!! Kanske en sväng till sjön med Peppar sen men först ska hon bada i medicinskt schampoo, kommer bli ett härligt projekt eftersom hon ska stå med schampoot i pälsen 10 minuter innan jag sköljer av .... kanske blir några "sabbat OA´s badrumsbilder" också.

Allmänt | |
#1 - - Christine:

Hoppas det blir sista flytten på ett tag nu då...vill se bilder! Kram

Upp