En sommar flyttade jag tre gånger!



Det kommer att bli så på riktigt.

Först flyttade vi tillsammans från Vinninga till världens lyxigaste, finaste lägenhet på Torngatan i Lidköping. Väl där så kom vi fram till att vår relation var allt annat än fin och lyxig så vi beslutade oss för att bo isär tillsvidare. Tyvärr hamnade inte jag och Peppar på ett så bra ställe.

Vi hamnade i en lägenhet som iofs var fin invändigt tack vare att han som flydde därifrån senast var snickare. Antar att stackaren hade försökt snickra ihjäl stället alternativt slippa höra allt jävla vrålande, skrikande, barn som slog varandra med ståpinnartills de blöder, lösa pitbulls som ägs av fyllon, fyllon och knarkare som drösar omkring i min rabatt, dårar som hysteriskt baknakr på dörren och sliter i handtaget klockan halv fyra på morgonen. Det sistnämnda hände mig i natt, skulle fodra hästarna vid sex-tiden. Så mellan fyra och sex låg jag mest och var rädd som fan och bara väntade på skottlossning i trappuppgången, en stund innan hade någon sparkat upp porten som numea kan användas som svängdörr ......

Kan meddela att min mycket förstående särbo erbjud sig att vara sambo en natt trots allt, tror att han är mest rädd att någonting ska hända hunden men i alla fall. Känns gudomligt skönt att få sova lugnt och avslappnat efter nattens mardröm.

Sov gott och håll tummarna att jag får idyll-stället i morgon nu. Snabb flytt krävs här, varje natt i knarkarnästen puttar mig och Peppar en liten bit närmare dårskapets kant känner jag.

Vill att min hund ska chilla så här;



Vill inte att hon ska stå i min säng, rest ragg, stel av ilska och rädsla och skälla i fullt försvar mot idioterna som försökte ta sig in. Vill inte behöva lugna henne halva natten innan hon till slut kunde tro att jag skulle klara mig själv och att hon kunde sluta vakta. Jag HATAR de där människorna samtidigt som jag är RÄDD för dem och för att något allvarligt ska hända innan vi hinner flytta.

Nej nu är dags för oss två att få landa i frid och lugn innan vi går sönder på riktigt. Jag tycker själv att vi verkligen, verkligen är värda det efter en fruktansvärd sommar. Återkommer en annan dag med bara positiva saker som har hänt, måste fixa lite jämvikt här snart.

Allmänt | |
Upp