Har tappat bort raggarna, hittat ett läskigt sår och säljer min trailer

Kort och koncis rubrik......

Tog ett helt gäng ganska så komiska foton i helgen när det var Cruising  i stan. Jag är inte van vid raggarkulturen så både jag och hunden var i lite chocktillstånd när vi kom hem....... bilder kommer när jag hittar rätt bland mapparna igen. Hörde att fem personer hade tagits in på sjukhuset för fylla, är förvånad över att det inte var femhundra med tanke på antalet bilar och folk som var ute på stadens gator och torg.

I övrigt så har helgen varit ganska så slitsam på olika sätt men jag tror att vi har landat rätt igen nu. Lilla Ambra har tyvärr hamnat lite lägre på prio-listan under dessa dagar, tack Carin för hjälpen!! Extra trist var det ju därför att upptäcka det här idag :-(





Nu spöregnar det dessutom och hon går ute på bete, funderar faktiskt på att slänga mig i bilen och åka och ta in henne, har sjukt dåligt samvete över att ha försummat henne, hittat skadan på henne och sen nästan dränka henne i natt. Usch vilken usel matte jag är.

Har i övrigt roat mig med att lägga ut annonser på min fina hästtrailer. Den är för fin och för dyr för att användas endast en gång per år, då kan jag lika gärna hyra en vid dessa enstaka tillfällen känns det som. Den var dock himla praktisk nu i flytten men jag har bestämt mig för att om jag någonsin flyttar igen så ska den tjänsten beställas och jag ska åka på spa-resa under tiden typ.

Om du är sugen på en superbra trailer till ett sjukt bra pris kan du kika på annonsen här:

Hästtransport till salu

Corona by Christ

Årsmodell 2009

Endast använd fyra gånger. Totalvikt 1500 kg, 770 kg maxlast.

Extra tillbehör: långa och korta bommar, glasfiberöverlucka samt vinterhjul.

Vid snabb affären säljes denna trailer för 55.000:- (nypris med extra tillbehör 75.400:- ), två träribbor på rampen borttagna men nya ekribbor finns samt originalbultar.

Tillverkas i hälften glasfiber (front och tak) och hälften plyfa (långsidorna). Sadelkammare med separat dörr från utsidan. Låg tjänstevikt med bibehållen säkerhet. Ett mycket klokt val för den prismedvetne.

Tekniska data med mera finns här: www.varmlandsvagnen.se



Glasfiberöverlucka istället för plastduk.


Både korta och långa bommar finns.


Sadelkammare med låsbar dörr.



Mycket bra ljus- och luftinsläpp. (Lampan på taket ingår ej i köpet ;-)



Två ribbor på rampen är bortmonterade men nya ekribbor finns samt originalbultarna.



Ekribborna samt de långa bommarna.



Helgjutna plastkrubbor.

Slå en signal vid intresse; 070-881 97 01 eller maila [email protected]
Trailern finns att hämta utanför Lidköping.
Allmänt | |
Upp