Helt plötsligt tyckte jag visst att min tandläkare var helt okej .....









Förutom hakarna i överkäken så har Ambra något som veterinären aldrig hade sett i munnen, ovanligt med den hästen?? Ehhh not! Allt med henne är sådant som ingen sett förut!! Spricka i pannbenet - check, bula grande på framsidan av kotan vänster fram - check, två enorma knölar i tiiväxtzonerna i pannan - check (vid 10 års ålder borde kanske tillväxtzonerna ta och andas lite eller?) och nu då även som veterinären uttryckte det "men vad i hela h-tet är det HÄR??, har hon en svampvårta i tandköttet?"

Visst låter det mumsigt hörrni?? En SVAMPIG VÅRTA på tandköttet ...... mår illa fortfarande faktiskt........

Nu har vi i alla fall avklarat andra av minst tre tandläkarbesök, nästa gång blir det kliniken för en hake låååååångt bak som måste tas med någon typ av avancerad maskin som jag förstod det. Som avslutning på hennes redan hemska dag så fick hon en dos avmaskning. Tror att hon avskyr sin matte just nu faktiskt.



Tur att hon har en trevlig vän att mysa med i hagen i morgon.

Hennes matte ska ta och mysa med god mat, trevligt sällskap och kanske något skoj på TV? Eftersom jag aldrig ser på TV så är jag helt vilsen när jag väl planerat för det, brukar se det jag vill, när jag vill direkt på datorn men nu ska jag ju försöka vara social också, detta blir svårt ;-)

Ha en skön fredagskväll!!

Peppar hälsar till alla sina vänner oxå!

Allmänt | |
#1 - - christine:

Svampvårta...? Aldrig hört talas om faktiskt...Men det är helt otroligt att hon finner sig i att bli upphängd så där! Hon är en snäll liten häst! Kram C

#2 - - Sofie:

Snäll? Liten? ;-)

#3 - - Carin:

STOOOR drogad häst, kan iaf bli snäll "liten" häst...

Upp