Deppigt!

Ambra är fortfarande halt! Det började ju med en höger frambenshälta, på med ringskor och sulor igen och hålla tummarna. Dagen efter var hon skithalt, verkligen jättehalt på vänster fram, jaga, jaga hovslagare. Sömstick, bort med skon och på med skon igen. Vila över helgen plus måndagen. Skrittade henne igår för att hon var pigg/oföskämd/trotsig/sur och risig i magen. Hon var jättefin i skittjobbet och blev riktigt lydig efter en stund, glad i hela själen dristade jag mig till att trava längs en långsida och kunde genast konstatera att hon fortfarande är riktigt halt fast nu känns det som båda fram .......

Det finns inget deppigare än en halt häst. För det första tycker jag himla synd om henne, man märker hur hon hatar att stå göralös. Hon drar igång sitt allra värsta terrorhumör och har ögon stora som tefat. För det andra är ridningen min egentid/avslappning/nedtrappning/avstressning för dagen. Jobbar ganska rejält mycket för tillfället och behöver min återhämtningspaus från verkligheten varje eftermiddag. Även om själva stunden i stallet och pysslet också ger ro så saknar jag den där känslan av duktighet/nöjdhet/glädje som jag får efter ett ridpass.

Idag ska det som extra bonus ösa ner massor av hemsk snö här också, eller här och här förresten hela landet ska få sig en dos läste jag. Dessutom ska sambon resa bort i tre dagar och jag misslyckas konstant med LCHF dieten för att jag är så odiciplinerad. Hur fan kunde jag gå ner 20 kilo för ett par år sedan och nu inte lyckas rucka vågen ett gram?? Har gått upp åtta kilo igen efter viktraset senast så det är verkligen tid att greppa tag i det här innan alla mina jeans blir som korvskinn.....

Nej, nu får det vara nog med ömklighet och tycka synd om sig själv. Förhoppningsvis skrev jag av mig så att jag kan vara go och gla på jobbet idag i alla fall. Tar min deppiga personlighet, drar mot Skara och försöker fokusera positivt!!

Allmänt | |
#1 - - olof arkelöv:

Det blir bra med allt ska du se.

Kram

#2 - - christine:

Tråkigt tråkigt...Det var ingen hovböld alltså? Precis så där har Q hållit på. Ena dagen bak,sen vänster fram, sen höger fram...men Håkan har hittat hovbölder varje gång och lyckats få bort hältan direkt på alla fötterna! Hoppas att det är nåt sånt som pågår hos Ambra också! Kram

Upp