Är med fördel "stassfles" ett tag

För er obildade som inte vet vad en stassfles är kan jag meddela att det är en person som bor i en stad (uttalas stass), detta sägs enligt uppgift med lite nedlåtande ton ofta av en person som själv bor på landet.

Hur eller hur så känns det stabilt att vi bestämde oss för att bo i lägenheten ett par dagar nu. Vägen blockerad och murspisen nedknackad. Kul om vi hade varit i huset när bonden bestämde sig för att dumpa sina spannmålskärror mitt på uppfartsvägen, antingen hade vi blivit instängda i skogen eller så hade bonden inte kommit därifrån om vi hade parkerat vid infarten ..... osmidigt!!!



Hur tänkte han här egentligen?? Det ligger två hus ovanför hans jä-la kärror...... Men det kanske är så att i kärlek och SKÖRDETIDER är allt tillåtet? Ja, förutom att rida på deras stubbåkrar alltså, det är tydligen belagt med spöstraff i närheten av mitt stall i alla fall. Fick inte ens yppa en rad om det på FB innan det blev ett jäkla liv, undrar hur många lokala bönder jag har som vänner där?? INGEN!!! Däremot fick jag personligt tillstånd av just bonden att rida där så jag anser att det är helt okej. Trött på folk som ska lägga sig i precis allt!

Det som mötte mig när jag hade traskat hem på stubbåkern var ju inte heller så upplyftande direkt ...





Förhoppningsvis är vardagsrummet förvandlat till en lantlig dröm av vita väggar och ny braskamin inom kort, ja ja man kan ju drömma så här på en onsdag. Antar att det här projektet kommer innebära blod, svett och tårar för min del, hatar att måla nämligen. MEN, slipper jag träffa ormen igen så lovar jag att måla dygnet runt framöver ;-)

Nu är det fullt ös med försäljning och författande och möten och och och och ..... Känner mig dock lite splittrad idag, kan bero på att jag blev väckt 00.20 av Peppar som skulle ut, väckt 04.00 av outgrundlig anledning (tog ett bra tag att fundera på varför jag var vaken innan jag somnade om), väckt 05.30 av hysterisk sambo som vrålade "Jag har försovit med GRANDE!!!!!" ehhhh jaha, okej, eller vaddå? Vad skulle jag göra åt saken? Hur eller hur så fick både Peppar och jag nog och somnade om under trippla täcken, detta resulterade självklart i att även jag försov mig. Smakstart!!
Allmänt | |
Upp