Somnade visst men skrittade sedan med takt

mitt i senaste Breitholtz & Berg nu på eftermiddagen, var inte så frisk som jag trodde helt uppenbart. Jäklar vad bra de där två är förresten, allt kan avhandlas i deras radioshow. Idag var det; "I dagens program avslöjar Daniel den gyllene vägen till paraplyrummet i mataffären, Carina funderar på överklassvenska. Dessutom analyserar Breitholtz och Berg den bästa spårningsmetoden för att upptäcka om indianer på hästar närmar sig."

Efter detta lite kulturella inslag i vardagen ägnade jag mig åt mera jordnära sysslor, mocka bajs och sånt som jag gillar att göra på min fritid ni vet. Ambritt var en stjärna, som vanligt den här veckan. Körde 30 minuter bara skrittövningar och bland annat en jäkligt givande grej som jag hittade på under tiden jag höll på att dö av tristess i skritt. 5 steg skritt med MIN takt, jag drev fram varje steg med sätet i exakt den takt jag valt, exakt 5 steg i den exakta takten sen halt ENDAST för sätet och sen 5 steg i låååååångsam takt osv osv ni fattar poängen. Att hästen ska lyfta benen i den hastighet som jag förmedlar via sitsen. Låter enkelt ÄR svårare!! Hästen blir i alla fall superkänslig och superelastisk, värt tristessen i början helt klart.

På väg hem från stallet ringer jag till sambon, lite trulig var jag faktiskt för jag tyckte att han inte hade varit helt rättvis tidigare, snacka om att jag fick en nedtagning av stora mått när jag hörde; HEEEJJJ ÄLSKLING!!!! Jag har en överraskning till dig och du ska få presenter och god middag och lite rödvin och, och och .... 

-Eeeehhhh (här skäms jag en aning) hej älskling, ville bara säga att jag är på väg hem typ .......

Och sen när jag kom hem så blev det ledtrådar till paket och blommor och nu ovanpå det en härlig middag. Jag har faktiskt världens bästa sambo trots att det har krisat tidigare. Hade väl aldrig trott i början av sommaren att jag ens skulle ha min sambo kvar. Är mest bara helt glad just ikväll!

Bilden gör inte blomman rättvisa för den är ascool, en stam med en enorm "bollblomma" på. Boken, Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann, har jag kikat på länge och chokladen ska jag mosa i mig i soffan sedan under ett täcke i gott sällskap.



Nu är det HELG!!
Allmänt | |
Upp