Söndagspensionär!

Valvakan börjar redan tråka ut mig. Känns som att den första vallokalsundersökningen på ett ungefär kommer stämma, fruktansvärt tragiskt om SD kommer in i Riksdagen, bra att MP går framåt starkt och stabilt för M känns det som. Spännande att se hur det här ska lösas framöver men jag hoppas verkligen att vi får en fortsatt ledning i landet som kan sköta finanserna korrekt och som samtidigt kan uppfylla Sveriges miljömål!

Helgen har till största del ägnats åt att äta god mat, sova, mysa i soffan, rida och gå promenader. Låter som att vi är 137 år plus typ men det var skönt med lite vila och frid faktiskt, känner mig fortfarande lite halvrisig av förkylningen. Vi tog en sväng till det nya naturreservatet Östra Sannorna, ingen strandproenad direkt, mer en träskvandring med spångar (spänger?) över kärr och andra myggodlingar. Tillslut hittade vi i allla fall en smal liten spång ut till själva sjön.





Visa av den erfarenheten så stack vi iväg med Peppar till Båtgården i morse istället, roligaste stället i EU tyckte Peppar som försökte gräva sig ner under vattenytan. Perfekt, där slapp jag klippa klorna ;-)



Har hunnit med en hel del slösurfande den här helgen också. Läste bland annat en ganska känd bloggerskas blogg, hon berättade hur man bäst stressar av efter en tuff arbetsvecka. Vet ni hur enkelt det är? Jo, man tar tag i sin sminkväska och ger sig i kast med att rengöra sina sminkpenslar, detta ska tydligen ta 3 timmar och under den tiden hinner man tömma hjärnan på alla tankar och stressa av ....

Eeehhhhh, okej ...... undrar om mina penslar kommer ge mig så lång tid mig att stressa av???


Hur som helst, nu ska jag få hemlagade kåldolmar av världens husligaste och bästa kille!

Ambritt får avsluta bloggen idag för att hon är världens underbaraste häst som i morgon kommer att få vilodag med massage och skönhetsvård för det är hon verkligen värd! Bilden är från en rufsig dag i våras, hon är lite mer välkammad nu ;-)

Allmänt | |
Upp