Dags för muskelkontroll Ambra

En och en halv påse med KRAFFT MUSKEL är uppäten. Hon är tränad lika mycket eller mer än vanligt. Vet att hon står ett som en mupp på bilden från idag men det är inte helt lätt att fixa sidobilder faktiskt. Lite rundare över röven tycker jag kanske att hon har blivit..... Har lyft upp båda sadlarna med paddar igen så får jag se om ryggen hänger med också, blir så himla osäker på hur jag ska justera just när det gäller sadlar. De ligger bra men nu har jag fått tvångstanke på att hon inte kan bygga ryggmuskler om inte paddarna ligger där under.

Så, vad säger ni? Tips på övningar? Tips på träning i största allmänhet? Ska jag fortsätta longera henne med inspänning, mer eller mindre, hur ofta är optimalt? (videoklipp inspänd lite längre ner i bloggen)


14 april 2011


April 2010


Februari 2011

Måste avsluta det här inlägget med att jag älskar min sambo!!
Kolla middagen som stod klar när jag kom hem från stallet förut;


Allmänt | |
#1 - - christine:

Oj, vilken skillnad! Hon ser strålande ut nu! En sadel som ligger an bra, med kontakt överallt och lämnar luft mellan manke o rygg ska man inte behöva bygga upp med paddar. Att longera henne inspänd ett par ggr/vecka är helt ok, dock inte för långa pass, i longering så belastas ju hovarna lite ojämnt...



Lycka till!

Kram Christine

Upp