Helveteshelg, bra måndag och sjukt aktiv bebis

Helgen började ju jävligt dåligt. Olof åkte in akut på sjukhus. Blödande magsår som de opererade på momangen. Fint att han har varit ute på resande jobb dagen innan. Bara ren tur att han inte föll av pinn. Fick blodtranfusioner och dropp hela helgen. Nu är han hemma och mår ganska bra. Magsåret var tydligen orsakat av en bakterie och inget annat så den är under total kontroll nu. Tack och lov. Men det är väl bara min sambo som går tillbaka i jobb dagen efter han blivit utsktiven på permission, han är inte ens klar på sjukhuset än. Känns oxå sådär, men jobb ska göras och det ska göras på tid tydligen.

Så måndagen blev vår bästa dag den här helgen. Annars har jag själv mest burit vagn upp och ner för spiraltrappan, burit/släpat hund runt stan, försökt få ihop Oskars sov, mat, lek och gosestunder med hundens behov och där emellan har jag käkat Felix frysta pajer och försökt att andas. Andas är en av mina svårigheter just nu. Går på megakur med penicillin (säkert felstavat, mitt hatord,orkar inte googla det) dubbelsidig bihåleinflammation och öroninflammation på vänstersidan. Med andra ord döv på ett öra och sprängvärk i hela ansiktet. Kändes sådär att fixa allt själv i helgen och ännu mer sådär att det var mest synd om sambon.... jag är en ond människa jag vet

Oskar har röjt loss järnet hela helgen. Mest idag dock när Sabina gav honom the one and only stol!!
Tackar Sabina och högre makter typ, skiter i vad ni andra säger om att den hämmar deras utveckling.



Men hur eller hur så är ordningen återställd nu. Tyvärr förlorade jag min medryttare nu i helgen oxå. Hon köpte visst en ny häst, jävla skit. Har haft sådan himla tur som har haft Eva nu i höst. Ambra är igång och faktiskt i kondition till och med trots att jag själv bara har ridit ett tiotal gånger. Stort tack till Eva och stor förlust för oss. Men grattis till nya stjärnan!!

Tänkte att jag skulle förgylla den här trista bloggen med ett snabbt röstmemoklipp från iPhonen. Det är väl enkelt att bara göra en sådan där ljudslinga.... NOT! Det skulle ställas om synkroniseringar mellan båda iFånarna till datorn och sedan skulle det laddas och sedan skulle det omkonverteras via iMovie med bild eftersom youtube krävde det, som skulle importeras och sedan skulle det berarbetas igen och sen kunde det laddas upp på vanliga kanalen. Smidigt som fasen och klippet blev bara en tionde av det jag hade tänkt.

Men i alla fall. Det är svårt att söva en Oskar som låter så här. Efter 30 minuter av detta och diverse andra högre läten så somnade han med lite mys på huvudet och pussar i pannan. Tänk att just pussar i pannan funkar på både hispiga hästar och övertrötta bebisar.

Allt raspande på filmen är för övrigt orsakat av hans kickboxning på täcket...

Allmänt | |
Upp