Felaktiga grundinställningar?

Det här med tisdagar alltså.....
Tror att mina grundinställningar är fel på något sätt. Oavsett hur mycket jag har planerat för jobb och fritid på tisdagar så tycks just den dagen bli som ett svart hål. Jag förstår inte det här, vad är felet med mig och tisdagar? I natt har jag till och med sovit hyggligt bra så förutsättningarna borde vara goda. Vaknade en halvtimme före larmet, kände mig på ganska bra humör hela tiden genom mailgenomgången, fikat i sängen, sminkning och klädfixandet. Sen, som genom ett jävla trollslag så byttes humöret ut mot en sur och grinig känsla, rygghelvetet började värka, sambon var gnällig han också, inga kids kom upp av sig själva, vädret sög och jag kände mig ful och fet. Hur kan det bara vända på det sättet? Skyller allt på tisdagen, min hatdag av alla i veckan, kan dock känna mig orättvist elak mot tisdagen. Knappast dagens fel att den har blivit utsedd till veckans mest ovärda dag.

Förlåt tisdag och nu jäklar ska det fokuseras på positiva saker. Med tankens hjälp kan man ju faktiskt vända en negativ trend bara man försöker, så första steget är att hitta motivationen till att försöka .... tror att den gömmer sig i botten av min enorma mugg med blandningen extra stark nybryggt kaffe + extrastark cappuccino

Allmänt | |
Upp