Pågående krig

Inte bara i Egypten. I min kropp så rasar ett krig mellan de goda och onda bacillerna tror jag. Bihålorna känns inte alls bra, nyser, fryser och har bultande puls i tinningarna. Tappade nästan rösten för ett par dagar sedan och nyss kändes det som att det var risigt läge igen. Det vore ju kanon med tanke på att mitt jobb liksom baseras på min ljuva stämma och positiva attityd gentemot våra kunder. Nu sitter jag mest still och ber en stilla bön om att alla vitaminer, grönsaker och frukt som jag har mosat i mig de senaste veckorna ger sitt stöd till immunförsvaret. Orkar/vill inte/har inte tid att bli sjuk nu också, blir faktiskt skitsur om jag blir det med tanke på att jag verkligen har ansträngt mig för att följa alla tips och råd om hur man ska hålla sig frisk den här vintern. Känns ju helt jävla ovärt att leva präktigt om man ändå åker dit på på ett virus eller en influensa.

Får helt enkelt omstruukturera min plan för dagen från telefon till planering, research och skrivande. Hur som helst så är det ju fredag och flera dagar med tid för tillfrisknande ligger framför mig. Min fasta övertygelse är dock att jag blir frisk av att umgås med min häst så det ligger högt på to-do-listan alla dagarna!! Nu blir det fruksallad,mängder med citronvatten och vitaminintag.
Allmänt | |
Upp