Lördag

Kan bli en lyckad lördag det här. Sovmorgon till 09.00. Kaffet klart som vanligt, tack hjärtat! Hunden matad och sövd igen under mina täcken. Bara att blanda ihop en dubbel Alvedon i bubbelvatten (river bra i halsen) tillsammans med en kraftfull C-vitamin plus järn och krypa upp i sängen med datorn i knät och hela bordet fullt av muggar och glas. Satt där och segade runt bland alla bloggar och nyheter i över en timme innan jag orkade ta mig samman och försöka röja upp i ansiktet så att jag kunde visa mig för folk typ. Blev sedan kommenderad att skala ungefär ett ton potatis till dagens lunchprojekt. Smet dock lite grann innan allt var klart (Tack Johan!) och tog en sväng på stan, storhandling på Apoteket inför resan till Falkenberg på söndag samt uppgradering av vitaminförrådet. DYRT!!! Som extrabonus fick jag en ny underlagscremé och ett par leggings från H&M, glamouraffär .. NOT men helt okej som budget/hemmakläd. Efter en mastig lunch bestående av hemlagat från grunden, köttbullar och mos och grönpepparsås så har det varit avslappningsövning med hund o kids framför Discovery, nu dags att komma loss och komma i ridbryxorna för en långtur i strålande solsken. Vore rätt gött att rida i T-shirt igen snart ......

Allmänt | |
Upp