Lugn helg

Mycket sömn och vitaminintag har resulterat i att förkylningen inklusive värk i kroppen har lugnat ner sig en aning. Har nu tre ridfria dagar i rad och hoppas att det kan få min axel att bli på bättre humör också. Meddelat rehab-tjejen om att jag behöver komma dit igen. Börjar bli allvarligt oroad av det här nu, går in på sjätte veckan med värk och nedsatt rörelseförmåga, kan fortfarande inte sova på höger sida, om jag råkar vända mig i sömnen så vaknar jag med total smärta och känner mig helt förlamad i armen, vidrigt!

Peppar vet hur man sover som bäst, hon vilar upp sig i förebyggande syfte. Har aldrig haft en axel som jävlas heller. Borde följa hennes exempel...



Red lite i lördags men fick sluta efter 40 minuter då musklerna strejkade i armen och axeln. Ambra rids nu mestadels av Virve och Kristine, känns skitträligt att jag inte kan komma igång ordentligt då jag tyckte att hon hade snäppt upp sig en nivå i formen nu. Men, men jag får väl pyssla och gosa kuse då tills kroppen vill samarbeta igen.

Söndagen ägnade vi åt att hämta en del saker utifrån stugan. Kan säga att vi har en imponerande mängd porslin nu .... så går det när man flyttar ett antal gånger och handlar på sig nytt och sedan slår ihop allt igen. Vi behöver nog inte handla mer på IKEA nu på ett par år i alla fall. Hämtningen resulterade i ett totalröj på Torngatan också. Kylskåp, köksskåp, badrum, badrumsskåp, kläder, rensning av garderob, byte av lampor i fönster, upp på vinden med gammalt bröte och stora planerade flytthögar sorterade ute i stugan. Nu ska bara förrådet hyras, släp fixas och framfartsvägen tina ....

Nu dags att fortsätta med arbetsdagen. Blev ett litet avbrott för vårdcentralen och fika men nu är det fullt ös igen. Bjuder på lite bilder av min discoprinsessa :-)



Allmänt | |
Upp