Piggare, friskare och gladare?!

Gör ett ärligt försök att motarbeta vintertröttheten nu. Är gruvligt trött på att bara gnälla över hur motigt det är, nu jäklar tänker jag gå till handling istället. Planen är inte särsklit avancerad men det krävde lite kontantinsats och uppbådande av gott humör för att komma loss.

Började med att shoppa nya lite fräsigare kläder för mina julklapps-presentkort, inte så svårt eftersom min garderob till 99% bestått av ridkläder, fleecetröjor och för små jeans som endast har resulterat i en gräslig hipsterbuk nu i höst. Så, uppgradering påbörjad.

Tänker fortsätta med massage, helst en gång i veckan. Både för att undvika att den nästan fastklämda nerven fastnar där den inte ska fastna samt för att få den lite mer behagliga normalmassagen sedan. Hittar en himla trivsam känsla varje gång jag kommer därifrån, den liknar nog kanske harmoni och avslappning .... vad vet jag, bra känns det i alla fall.

Ska aldrig ha datorn igång på kvällarna!!!

Har boostat mitt intag av vitaminer. För det första tvingat mig att komma ihåg att tabletterna de varje dag samt att öka intaget grönsaker rejält samtidigt, kan bli överskott men det ska ju kroppen själv sanera i sådana fall så vi hoppas att den gör det. Kan ju i alla fall inte vara dumt med mer grönsaker.

Startat ATKINS igen men tar det lite lugnt i början. Tillåter ett gäng nyttiga kolhydrater vid ett mål om dagen men resten ska vara strikt som fasen. Bästa med den dieten är att man känner resultat redan efter en vecka på kläderna. Tänk när mina hipsterbuksjeans inte är för tighta längre! Jäklar i min lilla låda vad mycket snygga kläder jag får då.

Sköljde precis ur en skitsnygg hårtoning och känner mig fem år yngre på direkten. Alla dammiga, gråa hårstrån trollades bort och sminket blev snyggare med ny hårfärg också. Mycket nöjd!

Som toppen på min satsning idag så köpte jag ytterligare fyra tröjor för hemma- och jobb-bruk, tänker inte ens känna mig skitful och sliten hemma längre!

Sist men inte minst men allra svårast; sova tillräckligt länge!! Betyder att jag ska gå och lägga mig i tid, kan ju liksom inte kompensera sen kväll med sen morgon när jag jobbar så nu blir det tvångsnattning senast 22.00. Tar det sen en och en halvtimmes läsande så får det göra det, är i alla fall på rätt sida om midnatt då.


Allmänt | |
Upp