Egen identitet, tiger och tältmössa

Oskar Karl Wilhelm

24 dagar

1610 gram

och har till och med fått ett alldeles eget personnummer.

Då borde man nästan kunna räknas som stor kille va?

Nu ska bara hans mamma och pappa ta sig till ett kontor med sina körkort och intyga skriftligen att pappa verkligen är pappa.  Automatiskt blir jag nämligen ensam vårdnadstagare tills Olof har skrivit på pappret. Efter nattens äventyr kanske det dock kan bli svårt att få honom att erkänna faderskapet…

Oskar hade sitt första 24-timmarspass tillsammans med oss igår. Borde finnas varningstexter på bebisar kan jag tycka. Tror faktiskt att lillkillen var väldigt nöjd, han underhöll sin farsa i en och en halv timme extra mellan 24.30 och 02.00. Pigg som en lärka med ögon stora som tefat. Hans mamma låg i sängen och gav goda råd, detta uppskattades sådär kan jag meddela. Trodde att Olof skulle slänga bebisen på mig tillslut ….. Fattade vinken och vände ryggen till, tror att det var ett smart drag faktisk ;-)

Igår var en väldigt lyckad dag ur bebis-synpunkt. Vi shoppade vagnen med alla grejer till. Häpnar fortfarande varje gång jag köper bebisprodukter. Hur i hela h-tet kan man betala 500:- för ett pyttelitet påslakanset bestående av ett örngott och ett påslakan bara för att det är ett jäkla spöke eller en tumme på?? Nää Oskar fick nöja sig med ”fattigvarianten” svart med vita stjärnor för 149 spänn. I alles gick ändå bara bäddgrejerna till vagnen på 700:-!! :-0

 

 

 

 

Lillkillen hade även två feta paket att hämta ut igår. Han knallade iväg till Ica och hämtade grejerna när vi ändå var i stan ;-) Innehållet var ett mycket välkommet bidrag i hans väldigt tomma garderob. Tack snälla kusin Lena, sysslingarna och moster Inger! Det kommer inom en snar framtid börja gå åt masor av minikläder tror jag. Igår hade han nämligen för första gången någonsin på sig kläder. Kunde inte låta bli att skratta lite åt gulltrollet när han fäktade omkring i sina enorma strumpor och mössan som ser ut som ett litet tält. Helst av allt sover han dock med sin tiger runt huvudet (tack snälla kollegorna på huvudkontoret!)

 

 

 

Idag skulle vi få tillåtelse att ta en promenix med bebis i nya vagnen. Tror dock att det projektet får ställas in. Hela Skövde är täckt av ett dimmigt, daggliknande täcke. Varmt och 100% luftfuktighet som avlöses av spöregn och muller då och då. Tror att jag fokuserar på att läsa klart Paganinikontraktet istället. Den kan rekommenderas förresten, jäklar vilken bra bok!!

 

 

Hepp, nu ska jag ta mig samman och pallra mig in i duschen, om den råkar vara ledig vill säga. Här samsas alla föräldrar till 18 barn om samma dusch och badrum nämligen ….. känns som omklädningsrummet i skolan när man ska piffa till sig, lagom käckt måste jag säga. Har varit snyggare och piggare i mitt liv ett par gånger tidigare faktiskt. Men så länge älsklings-Oskar mår bra så kan vi stå ut med allt!

Ha en härlig och ledig lördag nu alla!!

 

 

Allmänt | |
Upp