Jobbar med att kväva stress och fokusera om-fram-mer

Jag vägrar, vägrar VÄGRAR gå igenom mina mail men likt förbannat så checkar jag varje dag. Kolla in framsteget i mitt vägrande! Har 264 obesvarade, duktigt?



Nej, skapar bara sjuk stress. Nu tar jag upp en bebis istället!! Det är ju det jag ska göra nu ett tag framöver så varför ställer inte hjärnan in sig på det? Kroppen och resten av tänket har ju gjort det och sover på rubbade tider, bestämmer sig för att mjukiskläder är det bästa, hinner inte duscha varje dag, blir fettodeppo som vanligt osv osv .... Då kan väl för fasen skallen ställa in sig på att skita i jobb också?? Om alla andra värdelösa grejer faller in precis som jag hade en föraning (förrysning-skräck-sunkvarning) om att de skulle göra så kan ju hjärnan också släppa normala livet?

Om jag ändå ska mailstressa kan jag lika gärna köra igång med Atkins nu direkt och komma i mina snygga jeans igen snart. Finns inga ursäkter längre. Snittat och klart från höft till höft så magen är väck och de fyra veckorna på sjukhus med micromat och smågodis ska fan i mig reduceras på två veckor!!
Allmänt | |
Upp