Ordningssinnet eller rättare sagt avsaknaden av den

Jag är så sjukt värdelös på ordning. När det gäller papper, betalningar, avtal, tidsbokningar, recept .. you name it. Viktiga papper hamnar i min kalender, "uppgemade" på rätt vecka, funkar utmärkt när man kommer till möten just den veckan. I slutänden (när kalendern tar slut och jag köper ny) hamnar allting i en kaosartad spiralinbunden "vad fan var det som var viktigt här och var bör det arkiveras" Jag är där nu eftersom jag alltid köper fina kalendrar och dessa ofta är räknade på läsår och inte vanliga år.

Surt, surt som fan för nu måste jag börja strukturera allt. Oskar till exempel behöver ju en egen liten pärm för alla papper. Dessutom insåg jag att vi måste göra tusen saker, exempelvis gå till socialkontoret och göra Olof till pappa, åka på ögonkoll, åka på ÅB, shit pappa o Linda kommer nästa helg o svärfar också, namnfest för Oskar Karl Wilhelm (ist för dop) hittade även en egen akut post-it om att jag måste betala Sabina kontant eftersom hovslagaren helt jävla plötsligt ville ha kontantbetalning när jag var på sjukhuset, helt galet för han har alltid mailat fakturan och fått betalningen samma dag med kvitto, fan oxå alla mina hästgrejer brukar jag i vanliga fall få in på samma ställe i internetbanken typ. Surar ur på folk som utnyttjar lägen för egen vinning faktiskt, stör min oordning på saker ännu lite mer. Det finns en jäkla massa papper att ta makten över helt enkelt. Tur att räkningarna i alla fall sorterats ut från kalendern till den mer seriösa avdelningen bland privatpapper, undrar nu mest hur jag ska sortera in Ambras nya ägaravtal ihop med Oskars födelseattest typ..... rörig kalender helt klart

Uppenbarligen är jag precis lika kass med sorteringen av mina bokmärken som jag är med ordningen på vanliga papper för jäklar vad matt jag blir när jag ska hitta rätt här. Träligt när man är något av en blogaddict........



Som mammaledig kanske jag får tid för att rätta till dessa brister men jag vet att jag kommer att hitta på andra anledningar för att slippa sortera och ägna mig åt helt annat än just pappersjobb. Lite skumt det där med tanke på att jag jobbar på en tidning och verkligen borde älska papper. Men papper och papper är inte samma sak, jag kan gärna sitta och pilla med foton, papper och texter i flera timmar men när det kommer till det där med papper som har siffror och bokstäver på sig som tvingar mig att strukturera och planera så är det helt kört nu. Hade aningen mer koll innan bebis men även då så måste jag erkänna att saker och ting var "uppgemade"

Gem och kalender är mina bästa vänner!

En snygg väska skulle jag behöva också btw ....
Allmänt | |
#1 - - Amanda:

allt bra?:D

Upp