Bebisexpertis hitåt tack!!

Nu är det panik med allt som skulle ha varit på plats hemma redan. Vi matar varannan timme och hinner bara nätt och jämt kasta i oss käk och handla lite ny mat innan det är dags att vara uppe på avdelningen igen. Jag har försökt sätta ihop någon typ att inköpslista för det som vi borde ha på plats hemma när Oskar anländer. Ni som redan har haft denna bebisperiod vet säkert vad jag har missat. Kan ni vara urgulliga och fylla på listan i kommentarer så bli jag jätteglad. Det kanske till och med finns någon som har fina saker till salu??

Spjälsäng

Skötbord

Barnvagn

BabyBjörn, sitta-på-magen-sele

 

Fixa babyskyddet till bilen från Länsförsäkringar

 

Täcken – vagn och säng

Kuddar

Stor filt att hänga över vagnen

Riskuddar

Fleccegosefiltar modell mindre

Sängkläder

Babyskydd till sängen

Nappar

Skötbordsgrejer – underlägg, tvättlappar, kompresser, babyolja, blöjor, termometer, små handdukar

(Skötväska och lite småpryttlar finns från Texasresan)

Matgrejer – plastflaskor/byttor att blanda i, små nappflaskor, typ av ersättning?

Eventuella sondtillbehör?

Kläder – allt i stort sett bodys, byxor, tröjor ….. storlek 40 och uppåt.

Mössor, bomullsvarianter

Sockor

Sedan så tänkte jag vara så fräck att jag bad min duktigate kusin Lena om en tjänst direkt via bloggen ;-) Om du inte har börjat på Blåbäret så kanske du och din pyssliga dotter skulle vilja tillverka ett par Risgrodor till Oskar? Finns inte att köpa för vanligt folk tror jag. De som vi har här på avdelningen är köpta via Philips i USA direkt under deras Neonatalavdelning ....

Länk här!

I jämförelse med en snusdosa så är den så här stor och tjock, kanske bör vara lite större dock eftersom vi hopas att han ska växa till sig.

Idag har de för övrigt tagit bort det kontinuerliga matdroppet så nu matar vi "manuellt" varannan timme. Sedan fick Oskar komma in till oss nu äntligen, vilket betydde att vi fick flytta till ett större och finare rum. Mycket mysigt!! Nu kan man ligga i sängen med bästa bebisen och kolla TV tillsammans. (Ber om ursäkt för kass bildkvalité, var tvunget att vara ganska dunkel belysning och iFånen pallar inte det riktigt)

Hur det är med mig?

Jorasattdet ... Förutom att jag inte har någon känsel på magen runt snittet så är det väl hyggligt bra. Kollade lite på bilder på snitt men alla var så äckliga så jag besparar bloggläsarna den biten, kan ju säga att det verkar vara ganska stor skillnad på planerat och akut snitt i alla fall, mitt är långt, riktigt långt om man jämför. Det hugger til då och då och spänner och killar som fan ibland men nu är jag inte längre livrädd för att hela buken ska brista så fort jag rör sig i alla fall. Jag har ju alltid, alltid varit töntigast i världen när det gäller blod och sår på mig själv. När jag var liten så svimmade jag rakt av så fort jag såg en droppe blod. Det kan ni få bekräftat av husvagnen vi hade när jag var yngre, totalt demolerat element i badrummet efter att avsvimmad Samuelsson föll som en fura tvärs genom vagnen när hon fastnade i en gunga med fingret och började blöda  ..... Det sitter tyvärr i fortfarande. Första fyra dagarna kunde jag inte ens titta på såret, höll upp täcket på nätterna så att det inte skulle nudda, undvek spegeln i badrummet, hade inga kläder på mig och så vidare .... Nu har jag blivit lite tuffare så nu vågar jag till och med både duscha och klä på mig utan att få kräk-känslor. Modigt Sofie, modigt!!

 

 

Allmänt | |
#1 - - pernilla:

en blöjhink, babyvakt(walkietalkies) och en mobil till sängen och vagnen kan va bra att ha :)

#2 - - Nina:

Ett myggnät till vagnen, mycket användbart så här års!

Upp