Första badet för finaste Oskar!

Duktiga, duktiga pappa som är en naturbegåvning utan like när det gäller att hantera prematurbarn tydligen. Lovorden haglar från personalen. Jag som trodde att de där stora händerna bäst hanterade större varianter av panncentraler och andra rejäla doningar ..... ack vad man kan bedra sig.

Mysig hade vi på badstunden idag hur som helst. Både Olof och jag var dock ganska svettiga efter en timme under värmelampan över skötbordet och badet och sedan händerna i badvatten tempererat till 37 grader. Oskar njöt i fulla drag och somnade som den lilla prins han är direkt när han fick komma tillbaka till sitt lilla bo.






Vi fick fina fotavtryck på lillkillen idag också.



Och i morse fick mamma sin gostimmar med Prinsen också. På riktigt den finaste stunden jag någonsin har varit med om, önskar att jag kunde förpacka den känslan och spara i evighet.



På eftermiddagen fick vi finfrämmande från Mariestad. Nina och bästa Vera kom på besök. Lite chockartat att träffa Vera nu, hon har ju varit bebis i mina ögon hela tiden och helt plötsligt var hon jättestor kändes det som.



..... hela min världsbild blir fel av det här med att få barn tydligen, Vera har växt!



Fina blommor fick vi också som vi har i smyg på vårt rum efter hemlig överenskommelse med en personal.



Just det, rummet ja. Så här ståndsmässigt bor vi

Allmänt | |
#1 - - Linda:

Vad fin han är lilla Oscar. Blev tårögd när jag såg på filmen! Kram

Upp