Ebba vs Ambra 1-0

Bästa Ebba red Ambra på exakt samma sätt som hon rider sin SM-ponny. Effektivt, stabilt, taktmässigt och i högre tempo. Ambra höll på att avlida av utmattning efter 40 minuter såg det ut som. Betänkt att detta är tredje gången de tränar tillsammans, det är bra, riktigt bra kan jag säga. Ibland tappar Ambra takten lite grann och då blir hela kusen lite i obalans men det tog mig ett år att hitta knapparna på den kusen och vi hamnar mer i otakt än vad Ebba gör. Lite mer trimmande av Ebba med Ambritt så kommer de ta hem varenda klubbdressyrer framöver!!

Jag är väldigt tacksam över att så duktiga tjejer vill hjälpa till och hålla Ambra i form under min graviditet
, hittar jag bara någon som har tid och engagemang nog för att ta fasta dagar varje vecka och som också kan ta hand om henne när jag precis har fått bebisen så får hon vara kvar på Anderstorp hela sommaren. Det vore ju toppen!!

Om vi inte hittar "den rätta" för Ambra så får hon långledigt på lösdrift hos Sabina och Kurt. Är kanske i överkant kräsen med person till Ambra men jag har lagt två års jobb på henne för att få det vi har idag, är så rädd att mista förtroendet, tilliten, lugnet och den tillräckligt hårda träningen. Hon mår bra av att gå, gärna gå hårt, då blir hon som finast. Och vem orkar med det om det inte är ens egen häst? ... Återstår att se. Uppdaterar löpande.

Här är kvällens snabba klipp



Allmänt | |
Upp