Morgonritual och strålande solsken

Vaknade på ett hemskt humör idag. Kan man ha PMS när man är gravid? Eller kan humöret vara ett resultat av att jag varje morgon får börja med att kämpa för att bibehålla spontanandningen medans jag inhalerar nässpray hysteriskt? Efter det lilla projektet måste det drickas sisådär 1 en liter vatten och sedan ligga stilla en stund. Den där stunden urartade i söndags förresten, från halv åtta till elva.... det är faktiskt ingen liten stund, det är en avgrund av tid och en förstörd dag!

Nu när jag har tagit till alla morgonritualer inklusive kaffe i sängen en timme så känns det aningen bättre. Om jag inte får ha min morgonvana med datorn i knät sittande med en brötahög med täcken, hund och kaffekopp i fred så blir jag hemsk och ostrukturerad resten av dagen. Det här är tiden på dagen då jag besvarar mail, lägger upp en dagsplanering och samtidigt kollar av vad som har hänt i världen. Det är en förberedande stund för att hjärnan ska hinna bli beredd på koncentration och fokus resten av dagen.



Känner mig mentalt klar för en ganska så spännande tisdag för en gångs skull, återkommer under dagen om allt går som det ska med mitt lilla eftermiddagsprojekt.

Hoppas att ni också har en kristallklar och solig tisdag!
Allmänt | |
Upp