Balansrubbning, otrimmande och nya bilar

Konstigt det här med graviditet. Känner mig aktiv och på hugget i skallen och vill gärna hitta på saker som kräver ganska mycket ansträngning, speciellt hästrelaterad verksamhet. Verkar inte som att kroppen är helt med på noterna bara. Har en skum och molande muskelvärk i benen och elaka hugg av smärta i huvudet och exeln till och från. Jävligt irriterande eftersom den här vårhurtigheten har flyttat in i hjärnan. Det verkar nästan som att det går en epedimi av muskel, nerv och ledproblem här nere just nu, var och varannan person rör sig som en sliten 175-åring......

När det gäller ridningen är jag sjukt sugen på att trimma, trimma och finlira på formen i dressyrarbetet. Blir otroligt frustrerad när jag inte klarar av det riktigt längre. Kommer inte ner i den vanliga djupa sitsen och att sitta ner i trav kan jag bara glömma. Ambra är som ni kanske redan har listat ut inte den enklaste kusen på jorden och hon bli lätt överambitiös och laddad om jag inte "håller om och håller ihop" henne. Att göra just det är ganska knivigt i lättridning men vi jobbar på det. En sak som är otroligt skönt med den nya typen av "gravidridning" är att hon har blivit lätt, lätt i handen. Eftersom jag helt enkelt tappar balansen om hon hänger minsta lilla så har jag blivit väldigt snabb i korrigeringarna där och nu verkar det som att det sitter nästan till fullo. Får väl acceptera att formen inte är på tävlingsnivå men vara nöjd med att hon jobbar mer själv med kroppen nu än tidigare.

De flesta av er vet ju vart balanspunkten sitter i kroppen, ni kan ju själva lista ut om den påverkas negativt eller inte av 7 kg mer vikt mitt på punktens centrum ..... ;-)



Tänkte att den här lördagen ska få en bra början nu och gå ut i köket och fixa lite scones. Måste bara inventera kylskåpet efter min favoritost först, finns inte den så kan jag lika gärna skita i sconesen då får det bli banan och branflakes-frulle istället. Peppar gillar båda varianterna så hon kommer nog att anmäla sig som frukostassistent inom kort. Ska försöka få till en provkörning till med nya V70n också innan stallpasset drar igång. Vi har ju provkört ett helt gäng bilar nu och det är onekligen ett faktum att inget annat fabrikat slår Volvon i körkomfort!! Finns dock ett stort aber med här, om de inte lyckats intregera gastanken på ett bättre sätt än att den snor närmare en decimeter av bagageutrymmet samt inte räcker speciellt mycket längre än den V70n vi har nu så är det ju ganska surt alltså...

Nästa bilför utvärdering blir nya Passaten, den har ju vunnit de flesta tester och jag gillar verkligen modellen MEN jag har suttit lite i den och sätena får inte högt betyg om man ska köra långt tror jag, lite samma känlsa som jag hade i min gamla BMW, campingstolar!! Efter 5 timmars resa till Sthlm och familjen där så är man tämligen ledbruten i en sådan bil. Med tanke på att min kropp protesterar redan när jag vaknar numera så vill jag inte ens tänka på hur jag ska kunna veckla ut den här kroppen efter 5 timmar på en pinnstol.

Ha en härlig lördag hörrni!!!!

PS. Precis nu när jag skulle posta det här så hörde jag på nyheterna att kärnkraftverket i Japan hade gått åt helvete. Jag har alltid haft en extrem rädsla för kärnkraften speciellt med tanke på de helt osannolika skador som uppstår när säkerheten inte räcker till. I min värld är det helt orimligt att vi ska satsa på denna typ av kraft i Sverige, jag ställer mig starkt kristisk till de politiska röster som höjs för mer utbyggnad av kärnkraften. Vill vi verkligen ha det här i vårt lilla land?? Vågar vi det? Verket i Japan var ingen skitkonstruktion direkt men visst ett jordskalv av den digniteten kanske är en omöjlighet här hemma men det bevisar ändå att det finns stora brister och att det faktiskt kan och går åt helvete ibland med oregelbundna mellanrum. -

En explosion har utbrutit på det japanska kärnkraftsverket Fukushima 1, uppger Sky News.

Enligt tv-kanalen har flera arbetare skadats och tak och väggar har rasat.

Radioaktiviteten vid kärnkraftsverket uppges vara 20 gånger högre än normal nivå för tillfället och folk i området uppmanas att stanna inomhus.

En explosion har hörts vid kärnkraftverket Fukushima 1, säger polisen till Jiji Press.

Explosionen inträffade klockan nio i morse, svensk tid. Enligt Sky News väller vit rök ut från kärnkraftverket och flera anställda uppges ha skadats.

Hela artikeln finns att läsa här!!!
Allmänt | |
Upp