En släng av ångest

Fan också. Sedan Malin Wollin började blogga på mama.se och kort därefter förlorade sitt barn så har jag blivit helt ångestladdad. Nu kan jag inte ens vila för att jag tycker att jag borde ha vilat för flera timmar sedan, som jag lovade barnmorskan. Så nu får jag stress av att inte ha vilat i tid, istället för att vila sitter jag och surfar på olika föräldrabloggar (mammabloggar mestadels) och hittar fler och fler vars bebisar har dött!! Det här är ju helt galet, precis som att jag undermedvetet letar efter traumatiska bebisinlägg. Dessutom rusar tankebanan iväg fullständigt när jag känner att jag skulle behöva handla lite viktiga grejer, barnvagn, säng och skötbord och bilstol och sådant, men inte vågar för tänk om vi kommer hem från BB utan bebis!!

Usch, det känns för träligt nu faktiskt. I morgon ska jag på tvångsmätning av blodtrycket igen, av den här känslan att döma kommer det nog inte gå så väl är jag rädd. Efter det är det direkt föräldragrupp med en psykolog som ska prata om förlossningsdepressioner och andra psykiska problem som kan uppstå vid, i och efter graviditeten. Uppmuntrande värre.......

Allmänt | |
#1 - - christine:

Hej Sofie! Försök fokusera på alla graviditeter som går bra i stället! De är ju faktiskt ofantligt många fler än de som misslyckas, eller hur! Det kommer gå bra och du kommer bli världens bästa mamma, det är jag övertygad om! Kram Christine

Upp