Häst, rosor och hungrig bebis

Lerprinsessan var i högform idag. Vädret också för den delen. "Ett regnområde passerar västerifrån, bakom det kan en del skurar dra in under kvällen och natten, även imorgon molnigt och skurar. I natt 2-7 grader, imorgon 4-8. Sydvästlig vind som kommande natt blir västlig, vid kusterna frisk eller tidvis hård." Här måste jag ställa mig frågan om hur de menar med "ett regnområde passerar och bakom det kommer en del skurar" Ehh jaha, regn plus skurar då eller? Regn med massivt regn till och från?

Hur som helst så var det fruktansvärt skabbigt väder. Stormade och regnade på diagonalen. Så himla bra att just idag var en av mina vikta riddagar då .... Envis som jag är så bestämde jag mig för att köra på med Ambra trots vädret. Ambra är också envis och hon bestämde sig för att köra på med mig i leken - Vägrar att bli fångad i hagen oavsett väder -



Det räckte med att jag visade mig i grindhålet så ställde hon sig längst bort, längst ner i hörnet med röven demonstrativt i min riktning. Anade redan här att det kunde bli trubbel. Trodde ju faktiskt att hon ville gå in idag. Notera underlaget. Jag kan ju säga att man inte driver runt en kuse i det här, inte när man är utrustad med gummistövlar och hon är på stora betet.



Valde tålamodvarianten istället. Det var jättehärligt att stå där ute i skitvädret i 20 minuter och vänta på att muppen skulle ge upp och komma. När hon väl inser att jag inte tänker försvinna så brukar hon bara traska rakt fram med bestämda steg, köra ner skallen i grimman och ta sin sockerbit. Oerhört frustrerande att hon då inte kan göra den manövern DIREKT när jag kommer.

I övrigt så blommar rosorna i rabatterna här i Lidköping, på söndag är det första advent!!



Och vi borde ha storstädat, pyntat och varit husliga. Blev inget av med det. Blev Oskar och Ambra och handlingar och hunden och Oskar och Oskar och Oskar ... bebisen som vägrade sova idag. Trodde kanske att han skulle bli trött av att börja med vanlig välling, banangröt, puréer och sedan toppa vidare med Nan2 Pro men icke, den ungen kan käka som en häst. Kanske blir som Ulf på GTP sa; vid 1-årskontrollen väger han 2 ton och är 5 meter lång med den tillväxttakten ;-)
Allmänt | |
Upp