Vanlig måndag fast mycket tankar

En helt vanlig måndag. Som mestadels annars en himla mysig Oskar också. Synd bara att jag inte kan planera efter hans plan, den ändras nämligen timme för timme. Idag till exempel sov han på ena divandelen i soffan och Peppar på den andra efter en timmes promenad. Själv satt jag på det raka mittpartiet och surade för att jag inte fick lägga upp benen trots att jag har betalat dyrt för dubbeldivanen, och vaktade så att 1. bebis inte ramlade ur sin lilla kokong av kuddar (man vet aldrig när han blir stark nog för det) 2. inte solen skulle förflytta sig, för om solen skiner på andra änden av soffan så går helt enkelt Peppar dit. Hon skulle skita högaktningsfullt i om det låg ett litet "skräp" kallat Oskar ivägen.



Låter säkert som en dans på rosor för er som jobbar, att få sitta i en soffa i två timmar. Men om sanningen ska fram så är det bara frustrerande eftersom jag inte kan göra någonting annat. TVn kan ni glömma för där visas det sjukaste sämsta som någonsing gjorts vid den här tiden. Deras sovtid var 11.00-13.00. Omöjligt för mig att ens vara trött då.

Däremot är jag sjukt trött vid eftermiddagskomatiden 16-18. Det är då Oskar och Peppar vill ha highlife här hemma. Då ska det megamatas, bytas, lekas, gymmas, gås på promenad och sedan matas igen och sedan sysslas med till typ nu 22.15. Kanske är gnälligt av mig men jag är TRÖTT, trött som fasen. Att vara hemma med bebis är fan så mycket jobbigare än att jobba på kontoret. Gått 2 tim och 20 min idag plus en timmes gång inomhus. Aktiverat, sjungit, pratat, hittat på ramsor, skrattat, läst högt ..... alltså seriöst sådant har man inte på jobbet. Jag behöver i alla fall inte vara 100% glad och lycklig all min vakna tid när jag jobbar men det krävs av en mamma. Sliter lite faktiskt för ingen är väl sprudlande glad 24/7?

Hur eller hur så hann jag fundera en del de där två timmarna i soffan. Över en hel del faktiskt. Har lagt upp ett par stycken lite större mål nu. Först är det i och för sig en planering av mina mammadagar och jobbet som ska fixas. Måste börja jobba lite smått i januari om jag ska kunna vara med och skola in Oskar på dagis sedan. Ska bli intressant att komma tillbaka till tjänst. Förutom det så ska jag försöka skriva, skriva privat inte i jobbet och jag ska göra det från hjärtat och det ska vara bilder till. Kan bli vad som helst egentligen, beror lite på hur känslan blir varefter jag skriver känner jag. Kan också rinna helt utan i sanden om jag tappar sugen ... fördel med mammaledig, behöver inte prestera. Kan testa andra saker.

Sedan har jag några andra saker som jag vill få igenom innan våren men det väntar jag lite med.

För övrigt har jag lyckats få nya datorn att fungera nästan precis som jag önskar. Alla programm finns nu ..... tack ;-) Det enda som stör är att iPhonen inte är snabb med synket till iPhoto. Har en felinställning någonstans men hittar inte pudelns kärna typ. Jobbar vidare på den i morrn.

Skön kväll på er alla!

Allmänt | |
Upp