Vintertidsångesten drabbade mig med full kraft

Sitter här och glor på mörkret, klockan är 06.00 när jag kastar mig upp. Oskar började babbla som fasen då och jag ville vara beredd med hans käk innan han blev ledsen. Snäll och perfekt mamma som är före sitt barns signaler, precis enligt boken faktiskt. Väldigt snopet att han sedan somnade om som en sten när jag var rustad för fullt bebisgos och matning. Bara att slå sig ner i stora soffan med bullisen istället. Jag väntar fortfarande på att han ska vakna ....

Under tiden som jag sitter här och filurar under nästan en timme så råkar jag titta på klockan på datorn, någonting känns himla fel då. Himla fel att klockan är 06.16 när den ska vara 07.16. Jävla-, skit-, hattiden - normaltid som det så idiotiskt kallas har inträtt under natten. Känner hur den ganska hurtiga känslan efter 10 timmars sömn i natt bara rinner av mig. Nu ska det vara mörkt dygnet runt och här sitter jag och glor rätt ut i en kolsvart och regnig morgon, inte konstigt att inte en kotte är vaken. Ja, förutom grannen då. Kille i 20-års åldern som sitter och tittar på Astrid Lindgren samlade verk ...?? Klockan 05 på morgonen ....

Två timmar kvar till Nyhetsmorgon. Och jag har redan rakat benen, matat hunden, fixat kaffe, skurat spisen och lite sådant. På TV går ett väldigt ointressant program om transsexuella. Yes, nu gick dem över till en dokumentär om Google, äntligen någonting intressant, gött!  Härlig söndagsstart!



Allmänt | |
#1 - - Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog:

Det säger ju sig självt. Fotografer gillar ljus och vintern är INGEN ljus årstid! ;)

Upp