Blogg med CSI-distraktion

Man skulle kunna tro att jag hade tid att blogga flera gånger per dag nu när jag inte jobbar utan är mamma"ledig". Det funkar inte riktigt så, när Oskar sover så är jag helt utmattad av trötthet själv. Det blir mest att jag sitter i soffan och glor rätt ut i luften med tom blick typ. Om jag är lite piggare så brukar jag fästa ögonen på någon av de suveräna serier som går på dagtid ....

Här sitter vi på eftermiddagarna o kvällarna o nätterna lillprinsen och jag



Ja, alltså efter det hysteriska passet 07.30 - 14.00 då för där ska allt rymmas. Morgonmatning, bebisbadande, långpromenaden, handlingen, matlagning, undanröjning hemma och kanske att till och med jag själv hinner duscha här om jag har tur. I detta pass ingår såklart också två matningar av Oskar med vidhängande gosning, rapning, bytning och jollring.

Men inget, inget känns jobbigt när man ser den här tillväxten!!

14/7


11/9


Tänk om min kropp gick nedåt i samma kurva som Oskars går uppåt, det vore nåt det. Började med LCHF idag igen. Sist när jag körde Atkins på allvar gick jag ju ner 22 kg så dessa 10 kg borde jag kunna fixa om jag bara ger mig fan på det och inte "unnar mig själv" så himla mycket, för så mycket unnande är jag faktiskt inte värd.

Om jag flirtar ordentligt med Sabina så kanske jag kan få köra lite crosstrainer också, det skulle behövas för att bygga rygg, den känns lika starkt som en överkokt spagetti nämligen.

Ida kan ju vara barnvakt så länge, hon är toppenduktig på det!



I morgon blir det bokning av möte med handläggare på Försäkringskassan för nu måste jag lägga upp en smart plan för hur mammadagarna ska användas på bästa sätt. Vill dra ut på mammaledigheten så mycket det går känner jag. Vore ju skönt att vara hemma med knoddis ett par dagar i veckan sen när han börjar på dagis också. Shit, jag vill inte ens tänka på hur fort vi kommer att vara där. Bebis växer ju järnet!!

När jag ändå är där så ska jag klargöra lite vad jag tycker om deras handläggande av våra papper. Man ska inte behöva vara proffsbirdagstagare för att få ut de pengar som man rätteligen ska ha. Ska påtala att det finns alldeles för många bidragsfuskare som de kunde göra livet surt för istället för att krångla till hela vår värld. Kan lova att om FK här i stan körde en djupgranskning på alla de betalar ut pengar till så skulle det ge rätt fett i återbetalningar till dem, de pengarna kan de ju sätta in på mitt konto då tänkte jag.

Nu börjar det gormas lite från chefen här så det är dags att fixa kvällskrubb i nappflaska (till Oskar alltså, Olof äter själv och Peppar har hört regnet så hon har grävt ner sig i ett täcke :-) Just det, här om natten så var Peppar borta!! Olof satt o matade och jag kom upp lagom sovomtöcknad och frågade var hunden var. Va, vaddå hon ligger väl någonstans svarade Olof. Eeehhh nej det gör hon inte!! Så stort bor vi inte så att man tappar bort en bullterrier. Här började jag få panik och tänka att vi hade låst henne ute eller att hon hade smitit ut och lallat iväg på stan eller nåt. Ju fler gånger jag sa hennes namn ju tydligare blev dunkandet ..... dunk, dunk ...... dunk, dunk ...... Meh! Var fan kommer dte ifrån?? Jo, från Peppars bädd där det låg ett täcke som hon hade krupit in i påslakanet på..... in genom stora öppningen men kom inte ut där uppe .... så där låg hon bara kvar och viftade på svansen dunk, dunk  idiothund!!



Allmänt | |
#1 - - Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog:

Vad mysigt ni har det :)

PS - CSI är grymt bra :D

Upp