Stockholm - Haga - Hemma



Jag älskar att komma hem! Konstigt egentligen eftersom jag väljer att inte bo här. Men så är det, hemma är hemma är barndomshemma på något konstigt sätt. Skulle inte vilja flytta upp igen, trivs oförskämt bra i Lidköping faktiskt. Trivdes i Östegötland också under de tio år jag bodde där, har aldrig haft något som helst sug efter att bo i Stockholm igen med familj och allt.

MEN att komma hem till Haga är en speciell känsla och just denna gång är ju extra speciell eftersom det är första gången Oskar kommer hit. Han har tittat på sitt eget äppelträd som morfar planterade som dopgåva, han har undersökt hela stora huset och nu även vårat hus. Peppar har röjt som en galning på gräsmattorna och jag har kommit till insikt att vi MÅSTE skaffa ett hus och skippa stan nu snart, helst så snart som möjligt.

Flygfoto över Haga minus mitt hus som ligger bakom träden till höger utanför bild ...



Pappa har ju Hagas bästa sol på kvällen också



Mitt lilla hus bland alla de stora ...



Ja, jag VET att det är mycket leopard här. Inte mitt val. Ärvt efter farmorsfastermoster typ. Sommarstugelösning, men jäklar var varma och sköna de där plädarna är, kanske inga trendhöjare men hur eller hur är de ett par höjare av mys i ett sommarhus





För att få till en bebismobil ovanför den nya spjälsängen så var jag tvungen att leta fram min bisarra katt. Skumma katten fick jag av ett trevligt ex för hundra år sedan och nu kom den till nytta minsann. Där fick jag belägg för mitt tänk när det gäller slänga eller icke slänga... jag hamstrar



Ser helt sjukt ut men Oskar älskart



Han älskar också att ligga på en extra kudde, jag är ju dum i huvudet som inte har fattat det innan. Självklart är det lättare att andas när man ligger lite högre med skallen. Nu är han ju både täppt i näsan och hes i halsen så jag borde ju ha tänkt till på det redan igår. Ja, ja sent ska syndaren vakna typ ... Nu skiter jag i BVCs kuddregler helt enkelt. Här sover vi som vi känner för och hoppas att alla överlever.

Kram o godnatt i morrn ska vi träffa kusin Lena och moster Inger, det blir spännande, tror att det var 15 år sedan jag träffade min kusin sist. Bildblogg kommer fast tyvärr med iFån 4 kvalité, trodde att de här jävla telefonerna hade blivit uppdaterade? Märks inte direkt ... synd, för jag hatar att släpa med mig kameran OCKSÅ, tycker att mobilen ska kunna fixa det mesta ... men inte, se ovan
Allmänt | |
#1 - - Anonym:

Världens mysigaste lillstuga, såväl sommar som vinter. Ett rent urmysigt nöje att få vara här. Med andra ord; I like it!!!

#2 - - Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog:

Åh vad mysigt det ser ut! Hoppas att ni får en härlig helg/vecka! Kram C

Upp