Bihålor 2.0

Ja, jag vet. Jag klagar alltid här så fort jag blir sjuk.
 
MEN det gör sjukt ont när bihålor svullnar och trumhinnor brister, så är det bara! Flera av mina vänner har förordat nässkölj under lång tid. Jag har tackat för tipset och sagt nej tack, låter hemskt äckligt. Nu står jag inför valet att fixa detta här hemma eller bli tvungen att åka till VC.
 
På VC sa de ju sist att om det blir bihålorna en gång till nu så blir det operation. Op innebär att borra upp skelettet i ansiktet!! Så, i brist på en nässköljare har jag kört med lite spruta och saltvatten i tre dagar. Lite var nog förnamnet. Tre gånger ibland fyra på samma kväll och helst en hel mugg eftersom jag får panik bara av tanken på borren. Det är vidrigt men det funkar. Inga mer detaljer för att jag tror att det kan vara lite mer än vad ni vill veta. Men som sagt var effektivt och hjärnan känns liksom lite friare när det lossnar.
 
Och ja, det är bara saltvatten i muggen, inget snusk
Allmänt | |
Upp