Försökte vara hurtig men .....

Peppar förklarade med bestämdhet att hurtigt inte ingår i hennes vokabulär. Inte ens när jag och Johan skjutsade henne i bilen till hennes favoritplace, gamla IP, så passade det att leka eller springa. Hon stod bara där och glodde som en idiot på vattnet. Blir liiiiiite trött när man verkligen anstränger sig och planerar en lång utomhusdate med henne, kunde lika gärna kastat mig i soffan istället, säkert det hon helst ville också. Ska sluta tro att jag vet vad hon vill och tycker är roligt, jag gissar tydligen bara fel ändå.




Ja, just det, en sekund blev det skoj tyckte hon. Det var när hon hittade mitt äppelskrutt i vattnet, GOTT!


Nu tyckte Peppar att jag hade skrivit nog med skit om henne så hon tar över vid tangenterna tydligen ...... jobbig och puckad men underbar och älskad av alla är hon den lilla huliganen!



Någon som man aldrig tröttnar på däremot är Vera, hon blir bara sötare och roligare för varje gång man träffar henne. Tror att jag måste passa på så ofta som möjligt att hälsa på lillskruttan, hon växer ju som attan och snart är hon ju inte bebis längre. Blir bebisen barn när de fyller 1 år eller blir bebis barn när de börjar gå?



En individ som kan fresta på mitt tålamod är damen ni kan se här under. MEN de senaste dagarna har hon varit underbar på alla sätt och vis. Vårbadad och fin poserade hon i sin lilla rosa idag.

Hrrmmm, host, host, glömde visst detaljen från ridpasset idag. Vi tränar halter men det blir mest många halter, ej stillstående halter, sneda halter, backande i halten, glapprandet med bettet i halten, snurra runt-halten, steppa på stället halten osv osv. Just vid bokstaven H är det tydligen någon som föder upp vargar för där är det klippt omöjligt att stå still, om hon mot förmodan står still där så skrevar hon ut med höger bak så det känns som att hästen är på spåret och höger bak gör ett eget jobb på medellinjen typ..... Ja, ja efter 15 minuters halt-halt-halt-jobb så stod vi still och hyggligt rakt även vid H, avslutade där kan jag säga, vågade knappast riskera ett nytt krig om makten, hade trots allt ridit i en timme innan haltkvarten, vi är trötta nu och Ambra undrar fortfarande varför man ska stå still när det går att springa fort....



Ser ni vippkjolen ;-)



Kommer ni ihåg hur det såg ut för en månad sedan lite drygt?
Jäklar vad snabbt det blev vår!!! Skönt! Snart dags att ta fram grillen och fixa lite nya utemöbler till balkong/altanen i stan som vi flyttar till 1 juni, så skönt ska det bli! Vore även kul om mina snygga gummistövlar ville dyka upp innan allt har torkat till ......

Allmänt | |
#1 - - Julia:

vill du ha hjeeeeelp med designen sofieeeee? ;)

#2 - - christine:

Snygg hon är i lila den "lilla" primadonnan! :)

#3 - - Sofie:

@christine, visst 'är hon :-)



@julia - har det under kontroll ;-)

Upp