Vidrig dag!

Hatar i vanliga fall tisdagar men den här tog priset i alla kategorier!

04.00 larmet på mobilen gör det jag bad den göra igår kväll, ångrar mig djupt. Väcker Olof som ska dra till Skåne på jobb. Planen var sen att jag skulle somna om till 06.00

04.15 Peppar hulkar, Olof rusar ut ihop med henne, hon spyr grande och alla är vi nu klarvakna och sjukt oroliga över henne igen. Löste ju ut henne för närmare 10 papp förra veckan utan att få någon direkt diagnos förutom ett förhöjt levervärde ...... (återkommer till den diagnosen längre ner)

04.30 OK hon spydde och verkar cool, ligger under mitt täcke

04.35 varför vibrerar min säng? Jo, Peppar skakar i hela kroppen

04.50 efter en stunds massage på hunden så slutade skakandet

mellan 04.50 och 05.00 försökte jag somna om, här någonstans såg jag min sambo försvinna på jobb

05.45 larmet = dags att gå upp på riktigt, det är ju NU min arbetsdag börjar

Sen var det samma vanliga rutiner förutom att Peppar var slö och lite väl loj även för att vara hon.....

08.20-15.00 JOBB på kontoret i Skara

Under den här perioden sov Peppar hela tiden utan att ha käkat alls. Fick i henne lite ris och dietmat vid halv två. Halv tre började hon hulka igen. Ut fort som fasen från kontoret, det enda som hände var att hon lade sig platt på gräset och darrade... Det var här jag började grina på riktigt

15.15 det var nu jag packade ihop mitt jobb, åkte tvärs över gatan till kliniken och rådfrågade proffs. Proffs sa att hunden kunde åka hem och vila eftersom hon druckit och inte spytt

15.30 är  vi på väg hem med ett par stopp på vägen, Peppar sov HÅRT hela tiden. Lite läskigt för hon rörde sig inte som vanligt

16.00 hemma! Peppar vägrar att hoppa ur bilen (!!!!) har aldrig hänt tidigare! Går vingligt och långsamt, allmänt jäkligt dålig. Tempar henne, 39,2. Ringer Skara igen och nu var det akuttid som gällde. Grät ännu mer

17.30 På samma klinik igen (en gång var jag i Skara två gånger samma dag)
Just här speedade min sambo sin bil, han skulle vara hemma vid 19-tiden men landade i Skara en timme tidigare bara för att vara med Peppar och söndergråten matte. Lätt att älska honom ibland!

18.30 (en timme efter den tid vi fick) så kom samma vet. som förra gången, ni vet 10-papps-omgången. I ärlighetens namn ska jag säga att han inte var den som hakade upp sig på levern. Dock var det "leversjuk-vet" som var den som hade sista ordet på 10-pappsfakturan. Hon behagade inte visa sig nu ikväll MEN den vet. vi hade gick och kollade upp saker med henne minst fyra gånger under våra tre timmar där ikväll.

När jag frågade om de hade kollat bakåt i Peppars journaler angående levervärden (hade en känsla av att det varit precis så här förut nämligen) så var svaret Njjjaaaeeejjjj ..... Bad honom nu vänligt att kika lite bakåt och se!! Hon hade samma förhöjda värde 2008. Har varit frisk trots det värdet i två år och de andra två levervärdena är bra fortfarande så; DET ÄR TROLIGEN INTE LEVERN

Nu hoppas vet på Erlichia. "Annars vet vi inte vad det kan vara"
Betalade ikväll 5000:- för samtliga blodprover, de ska inte kunna säga att de inte vet. Nu har jag gjort allt för att de ska kunna göra sitt jobb. Det vill säga LAGA HUNDEN!

20.30 hemma igen

21.00 två slutkörda mänsker och en drogad hund gör sitt bästa för att överleva i harmoni typ.

21.10 Peppar får ris, ägg och lite "kulor"

21.30  Jag fick världens lyxigaste lax-cheesecake som var inlöpt på Laxbutiken i Skåne idag, tack älskling! (Du räddade troligen ett människoliv här)

22.00 Peppar mår kass, ut, spyr upp all mat igen. Och jag gråter lite mer ....

22.30 Ger henne Pro-Kolin på fastande mage och bevakar henne

23.15 Sambon sover och snusar, Peppar ligger just nu lugn i soffan, jag borde ta en date med duschen nu för i morgon går ju larmet igen ......

Kul dag eller INTE
Allmänt | |
#1 - - Christine:

Nej! Stackars Peppar...Och stackars dig! Finns inget värre än sjuka djur. Håller tummarna för att de ska hitta felet och att hon kryar på sig! Kram Christine

Upp