Kong istället för bokmärke

Egentligen får ju bara duktiga barn bokmärken hos doktorn och man kan väl inte direkt påstå att Peppar var direkt duktig ..... två djursjukvårdare och en sköterska krävdes det för att ta ett simpelt blodprov på den tuffa, coola bullterriern ...

Först fick både jag och husse lite skarpa uppmaningar att hålla henne korrekt, inte tycka att det var en stressig situation samt prata glättigt med henne. Joravars, jag VET att man ska göra så, det är bara lite svårt att omsätta i verklig handling när man har en illvrålande, hysteriskt skakande bullis i famnen som våldsamt kastar sig till höger och vänster på den upphöjda britsen (såg bara framför mig hur vi tappade greppet om henne och alla fyra benen bröts när hon ramlade ner från den)

När sköterskan till slut konstaterade att Olof och jag var värdelösa föräldrar så tog hon med sig Peppar bakom stängda dörrar. Där stannade hon i en halvtimme, var kanske inte så jäkla lätt med blodprov ändå då? Det visade sig sen att Peppar hade orsakat "full kalabalik och vi ta in mer personal för att hålla i henne" jasså minsann... då var det kanske inte vi som var så usla på att hålla då... Bullis vet vad hon vill och INTE vill helt enkelt.

Veterinären ringde nu på eftermiddagen och sa "jag får nog äta upp halva min hatt i alla fall" Hon trodde inte att Peppars levervärden skulle vara direkt förändrade med tanke på hur jävla illa det var för ett par månader sedan. Döm om allas förvåning och glädje när det levervärdet som varit "totalt söndetrasat och helt förfallet" plötsligt var helt normalt!!!! Nu känns det faktiskt som att vi kan få ha kvar henne ett par år till, otroligt skönt, så pass skönt att jag kostade på gammeltanten en ny leksak (brukar vara bortkastade pengar eftersom hon hellre sover än leker) men den här mojängen satte fart till och med på den lataste bullen. Både Kong, flärpar och pip, toppenpryl!!






Allmänt | |
Upp