Stadshelg spikat!!

Inte en chans att jag tänker släpa väskor, mat, hund, täcken och kläder och allt annat genom den jävla snön upp till stugan!! Bilen kan man glömma, inte en chans, körde fast direkt och fick hacka fram lite grus i spåren för att få fart på det igen. Tackar högre makter för att jag inte gav mig på det ensam i onsdags kväll!

Vi höll på att avlida av att bara gräva oss upp till dörren idag så något "vintertestboende" blir inte av, Peppar hatar oss grande för att vi tvingade med henne idag.



När vi väl kom fram till stugan så gömde sig nedersta stenen i trappan under snön och högg av mig ledbandet när jag ovetandes om faran satte ner foten ... typ eller nåt, ont gjorde det i alla fall. Det ledbandet har ju alltid varit trasigt men nu har det funkat i många år. När det väl har smällt så brukar det dock vara hysteriskt överkänsligt aslänge så nu kan jag ju pallra mig till Apoteket och köpa stödstrumpor som alla andra 80-åringar.







Eftersom jag är djupfryst efter stallet och halvt handikappad så har Olof gett sig iväg till ICA för att fixa material till en spännande middag. Själv tycker jag synd om mig själv under dubbla täcken och en bullterrier. Inte ens en stänkare finns det hemma, hade suttit bra nu, whiskey med valium intravenöst i halspulsådern kanske hade hjälpt....?

Kollade just in vad sambon pysslar med, ser onekligen lovande ut, blev genast på lite bättre humör.



Allmänt | |
Upp