Kallt som fan, nedgrävd i papper och snart flytt

Allvarligt talat!! Det är 2 grader och spöregn på diagonalen, snacka om att våren fick ett bakslag. I går satt jag på uteplatsen på framsidan, solande och läste en god bok som man brukar säga och nu är det underställ och termobyxor som gäller. För kvällspromenaden med Peppar är det regnställ och hundtäcke också, kommer att bli en höjdare ..... eller inte!!

I övrigt har jag varit under ytan helt en tid på grund av "viktiga papper att sortera" bland annat. Vi flyttar ju första juni och det fanns en hel del att greja med innan dess insåg jag. Säga upp alla avtal hit och teckna nya till lägenheten i stan till exempel, kan ju vara kul att ha lite el när man flyttar in kanske? När jag väl började bläddra runt bland alla papper, räkningar, avtal, garantibevis på diverse prylar, kvitton med mera med mera så insåg jag att det fanns helt onödiga utgifter som ska kapas. När jag kom till den insikten blev ju grävandet bland papper ännu mer hysterisk men nu tror jag att vi närmar oss en vettig sortering på hela härket. SKÖNT!



Hade tänkt rensa hjärnan med ett härligt pass med Ambra men där gick jag bet, lilla sessan hade fått ett litet sår på vänster bak igår, idag var det svullet och hon kändes oren och allmänt ur slag. Vilodag för henne med andra ord och kvällsfodring för mig. Utan kladdkakan och kaffet hos Carin så hade detta varit en jäkligt trist tisdag faktiskt.

Nu försöker jag fokusera på glada saker istället annars blir jag helt sur på all tristess. Det kommer att bli underbart med nya lägenheten, den är så himla fin och nära till pölen Vänern, nära till stallet, nära till resecenntrum, nära till centrum (eller ja, vi bor ju i stan och stan är inte större än att centrum typ ligger 1 minut bort) Ska hur som helst bli en njutning att bo med så högt i tak, höga fönster och helt nyrenoverat!!!! Me like!

Tar min trista inställning för dagen och kastar mig i en soffa istället. Gulligt av er att ni ens ids kolla den här bloggen som för tillfället är under all kritik. Kram på er!!

Allmänt | |
#1 - - christine:

Hoppas Sessan är bättre i dag. Vädret är iaf bättre...iaf här:) Kram C

Upp