Inga svordomar i rubriken .......... GAAAHHHHHH!!!!

Så gick det med den igångsättningen av Ambra. Lagom till att hon blev fräsch så rasade jag ihop av EP och slog mig halvt fördärvad. Har en revbensfraktur mellan skulderbladet och ryggraden, det gör galet ont så fort jag rör mig. Fick ett rör med roliga piller av läkaren som jag pillar i mig efter bästa förmåga för att kunna ta mig upp ur sängen. Jagar nu runt efter lämplig kamikazepilot som vill köra lydnadsövningar med överladdad Ambritt. Prognosen för revben var ju sådär upplyftande .....

"Revbensfraktur

En spricka på ett eller flera revben ger smärta inom det område av bröstkorgen där frakturen finns. Det typiska är att det gör ont särskilt vid djupandning, hosta, nysning och när man skrattar. Du kan få problem med att sova, det gör ont när man vänder sig i sängen. Smärtan tilltar sakta första veckan efter skadan och avtar sedan för att i allmänhet försvinna efter ungefär tre veckor.

Du kan komma att behöva ta smärtstillande mediciner. Du behöver inte komma tillbaka till sjukhuset för kontroll. En revbensfraktur ger vanligtvis inga framtida besvär."

TRE veckor, är de skojiga eller??? Tänker skippa ridningen ett par dagar sen får det vara bra, kan det inte ge framtida besvär så är det ju bara att bita ihop, kan inte förvärra något i alla fall.

Som pricken över i:et så ska sambon åka iväg på jobb i Skåne idag oxå så jag blir lämnade åt mitt öde här, stapplande runt som en pigg 178-åring typ. Peppar lär bli nöjd med de promenaderna om jag känner henne rätt.

Allmänt | |
#1 - - Julia:

Nu blir Peppar glad som slipper gå elljusspåret med dig :)

Upp