Hästtäcket som vägrade dö

För 8 år sedan ungefär så hade jag precis köpt min häst Waldemar Blomster. Han är tyvärr i himlen nu men hans vintertäcke hänger minsann med fortfarande. Det är ju helt sanslöst när man tänker efter. Förra vintern köpte jag tre vintertäcken till Ambra varav tre är trasiga, platta och allmänt skruttiga nu i år. Men WBs gamla silvertäcke är fortfarande 1 HELT och 2 har passformen kvar.

Så här såg det ut på bästa Waldemar för 3 år sedan (redan då trodde jag att det sjöng på sista refrängen ...)



Eftersom Ambra umgås med lite tvivelaktigt sällskap på dagarna så går det åt en pansarrustning för att skydda hennes täcken så nu har silvertäcket fått konverteras till överdragsrock. Detta är endast på grund av att Ambra och redan nämnda sällskap hade någon typ av sektliknande ritual med innanmätet i just det täcket förra vintern. Båda hästarna stod på täcket och fullkomligen slet ut stoppningen ur det när jag svängde in på gården, tur för dem att jag inte hade ett vapen just då kan jag säga.

Ambritt trivs dock bäst naken, det visade hon med önskvärd tydlighet när hon vägrade komma in från ridhuset idag, tog en kvart att övertala henne .... jäkla skithäst



Ja, ja hur som helst så fullbordade jag själv slakten av silvertäcket nu idag. Nu har prinsessan vintertäcke under och pansar/silver-överdragsrock utan fyllning ovanpå. Varså god och lek lilla Time Out, tänk inte på att jag har preppat båda täckena med MASSOR av anitibitklegg, hoppas att du får hela truten full i morgon ;-)



Fyllningen var av mer exklusiv karaktär än vad jag hade trott faktiskt, sammet och allt ... Nästa täcke ska jag fasen beställa från dem igen. Ponera att alla deras täcken håller i åtta år, tänk vad mycket annat man skulle kunna shoppa istället för vintertäcken då ....





På det privata planet är det rena rama lyxlördagen trots regn och rusk. Ställde in kroppen på sovmorgon i går kväll innan jag somnade, den lyssnade på det ..... vaknade HALV ELVA!!! :-0

Städidéerna gick om intet eftersom jag kunde skylla på att jag fick lite stress med att komma ut med Peppar i skogen, dålig ursäkt men den gick hem så nu ska Staffan städa på måndag istället, hur kunde det bli så? Hur som helst så yog jag bullen i bakluckan och for iväg till skogen, hon var sådär road av den leken. Först smörjde jag hennes tassar med läskiga salvan och sedan kom det stora hundplågeriet - öronrengöring!! Det var knappt att hon förlät mig trots korvbit men efter tre stycken så sa hon okej då och sen var vi sams igen.

Ganska blöta, hungriga och lite griniga båda två kom vi hem till lägenheten men där mitt i hallen genomgick jag en humörsförvandling grande. Min underbara sambo hade kutat runt på stan medans jag var i skogen och köpt min efterlängtade vinterjack i present till mig!! Jäklar vad glad jag blev och som pricken över i:et så blev jag bjuden på lunch och snart får jag konditorifixad räksmörgås också. Som sagt lyxlördag i Lidköping idag.
Allmänt | |
Upp