Skritta är underskattat!

Nu när jag har varit/är så jäkla förkyld har jag inte orkat rida ordentligt men jag har ju lagt upp ett ganska så petigt träningsschema för Ambra så jag vill helst inte låta henne stå. Detta har resulterat i tre dagars megalånga skrittpass ute i naturen, härligt men ganska trååååååkigt med asfaltssträckorna fram till skogen dock. Eftersom min kuse har en tendens att bli "elektrisk av skräck över allt i naturen" så har detta varit jättenyttigt, kommer försöka få loss tid någon gång i veckan även framöver som bara viks för skritt i skogen och andra skrittövningar. Det man kan göra i skritt ska man enligt uppgift även kunna göra i andra gångarter så .... om vi övar GP-rörelser i skritt så är vi i stort sett klara sedan ;-)

Kan man hoppas på sånt här väder även ikväll måntro?
(två sekunder efter att jag tog den här bilden så var vi nere i ett dike på grund av ett prasslande löv, tror att vi behöver mer modighetsträning ....)
Allmänt | |
Upp