Tristess och baciller men härliga kusar!

Trodde in i det längsta att jag skulle klara mig från förkylningsbomben som uppenbarligen har briserat över hela landet nu. I morse insåg jag med smärtsamt tydlighet att så inte var fallet. Blev kvar under dubbla täcken med varma drycker, Treo i mineralvatten, alla delar av senaste Ridsport och en bullterrier till klockan var 11.

Eftersom jag ändå kände mig så kass och tristessen var total så kunde jag lika gärna fortsätta fördärva min lördag genom att köra klart kampanjutskicket för nästa nummer av tidningen. Känns befriande att ha det gjort och slippa börja veckan med någonting som borde varit klart i fredags. Kommer bli en nog så rörig vecka ändå med sambon på annan ort i stort sett varenda dag. Anar att det blir en hel del logistikstress för min del om jag ska hinna med alla dygns-sysslor själv innan det blir natt. Usch nu ids jag inte ens tänka på nästa vecka, ikväll ska jag svulla i mig onyttigheter under ett täcke i soffan framför TVn (ni fattar att jag tycker hemskt synd om mig själv antar jag)

Stallet idag var också lite si och sådär tyvärr. Skulle ha ridit Evas häst Time Out, såg fram emot det ganska mycket för han ser himla trevlig ut den jättelika unghästen. Räckte med att trava ett par steg så kände jag att något var vajse med honom. Astråkigt! Tog fram en lina och longerade ett par varv för att sedan konstatera att han var halt.



Tappade liksom den sista lilla lusten till någonting efter det. Men bestämde mig för att jogga runt Ambra lite i alla fall. Hon och jag hade en uppgörelse vid insläppet idag så jag kände att jag behövde sätta mig i respekt igen, för tvåtusenfemhundrafemtioelfte gången typ. Så det var med ganska så bestämd attityd jag tog mig an prinsessan idag och hästen går som en klocka!! Hon var helt fantastisk! Loss och fin, mjuk i handen, kortade sig jättemycket och höjde formen. HÄRLIGA HÄST!!



Ooooppsssss, här tappade vi visst nacken lite grann ......


Men halsen börjar faktiskt bygga upp sig igen efter sommarens lata dagar



Igår träffade jag hennes halvbrorsa Rang som blev megamatad med äpplen från min skörd utanför kontoret i fredags. Mycket spännande tyckte han uppenbarligen, kolla öronen!! ;-)



Nä, nu ska jag trotsa snoret och ge mig ut med Peppar som för övrigt är sliten och trött idag ...... hoppas, hoppas, hoppas att det är övergående, jag orkar inte flera bakslag med henne nu.
Allmänt | |
Upp