Fullt måndagsös kan man säga ....

Var det någon som sa mammaledighet? Var fan kom ledighetsdelen ifrån? Måste vara någon man som satte namnet på det här.

Idag har jag
07.00 matat knodden och försökt öva in momentet "snabbamatning med direkt sövning" - funkade hyggligt bra. Tills alla telefoner började ringa hysteriskt ..... Fick i alla fall en timmes sömn här
09.30 vakning igen, full fart ut med Peppar. Förbereda käket till Oskar, väcka Linda och fixa frukost till oss
10 skulle han ha vaknat .... hände inte ett skit. Började projekt städning istället
11 hade jag insett att städning utan dammsugare (för att syrran är pälsdjursallergiker) och utan Ajax eller annat att skura med än diskmedel kändes som ett misslyckande
11.01 vaknade knodd och ville matas, bytas, badas och hela kitet med bebis
12.00 var Linda rastlös järnet. Vi brattlade ner hjul, liggdel, syrran, hunden osv
12.10 var vi på väg mot Granngården så att Peppar skulle få lite aktivering också
12.30 var vi där, totalt kaos att hålla ordning på syrran, barnvagnen, hunden och den jävla hundbensavdelningen också
13.00 hemma igen. Jag såg ut som en dåre, genomsvett och krullig i håret så att det såg ut som att jag hade badat ihop med ett eluttag
13.15 var det dags att fixa lunch till syrran o mig OCH komma på att vi hade tvättid kl 14.00 - plocka, plocka, fixa, slita av sängkläder osv
14.00 lunchad och i tvättstugan i något som närmast kan nämnas som panik, hade lämnat syster ensam med matning av Oskar och bullis i soffan (very DÅLIG mamma tror jag ....?)
14.05 inne igen - dags att fortsätta/slutföra projekt städning, dvs skura golven som inte var dammsugna med kokhett vatten och diskmedel
15.00 tvättstuga och hundkissning snabbt som fan
15.10 mot Hemköp med syster, barnvagnen och en inköpslista grande (dåligt samvete mot Peppar som inte kunde följa med)
16.00 hemma, kom på att jag glömt Apoteket - Oskar illvrålade för att han ville ha mer mat, hade ätit för lite och sovit för mycket helt klart
16.30 bebisen lugn i vagnen. Lämnade syrran igen med bebis och hund, nu dock bebis i vagnen sovandes. Rusade till Apoteket, ringde Linda o kollade att allt var lugnt, rusade vidare ner i tvättstugan
17.30-18 någongång.... började med projektet lära syrran att vara i köket ... SHIT! Jag undrar vad det där boendet som hon bor på verkligen har gjort??? Totalt haveri, samtidigt illvrålade Oskar och jag försökte öva in snitsen med den supernica bärsjalen jag fick av Sabina. Ja, ja hur eller hur så satt bebisen fast på mitt bröst/mage typ och verkade inte trilla ur så jag kunde rycka in med köksbestyren
19.00 Tvättstuga, bebisen hos pappa (som ÄNTLIGEN) kom hem och i alla fall fanns där för att mata bebis lite
19.00 tills nu köksprojektet som nästan urartade är nu uppstädat, bebis är bytt, tvätten ska jag gå ner och dra runt en sväng till så fort jag har satt punkt här, sen är det ätning för människor, långprommis för hund och kanske, kanske en stund vid TVn innan Oskar ska matas för natten..........
07.00 drar det igång igen



Testar bärsjalen



Linda lagar mat ... eller nåt :-)





och Oskar chillar i babysittern framför TVn .... den är för typ stora bebisar så han får bullas upp lite grann ;-)

Allmänt | |
#1 - - Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog:

-skratt-

Det låter som en helt fantastiskt underbar dag ;)

Men ledig.... njae... det måste vara någon utan barn som kommit på det ordet ;)

Upp