Godmorgon misärmåndag!

Uppe vid 06.00, pigg för första gången på över en vecka (nåja, mer levande än död i alla fall), ingen huvudvärk, nästan inget täppt i bihålorna och positivt inställd till att återse folket på GTP idag. Hade en färdig Att-Göra_Lista i huvudet som bara skulle ner på papper och sedan börja betas av, ganska så skön start på en jobbvecka med andra ord.

Misären började så sakta redan vid klädvalet. Träningsbrallor på jobbet är för mig helt uteslutet!! Tänkte att jag skulle pressa på mig de jeans som jag visste var störst i storleken, tyvärr vita men vad fasen, bättre än mjukisbrallor i alla fall. Insåg ganska så snabbt att det var ett dödfött projekt. Började hysteriskt riva runt i garderober och lådor efter skärp som kunde snöra ihop den öppna knäppningen så att det slapp stå ut två flärpar som såg ut som fågelvingar under tröjan .... gick sådär ....



Efter en liten stund hade jag accepterat mitt öde och även hunnit övertala sambon om att det krävdes klädinköp, typ nu, igår hade det behövts inhandlas egentligen så det är hög tid att lätta lite på plånboken. Försökte skaka av mig den alltmer tilltagande känslan av irritation och gick vidare till att försöka få till ett ansikte.

Även detta projekt fick ett abrupt slut. Halvvägs genom sminket så började blodet spruta!!! Skitsmart att ha vita kläder i ett sådant läge, verkligen. Så nu sitter jag här hemma i alla fall. Sminkad som ett lik eftersom jag bara hann med underlag och ögon resten kom liksom av sig, ser ju jättepigg och fräsch ut utan läppglans eller rouge NOT!!

Fan också, hade ställt in mig till hundra procent på att få bort alla jobbpapper från hemmakontoret så att jag kunde få lite avslappningsyta hemma istället för ett skrivbord som i stort sett står och hoppar av frustration över alla måste-fixa-nu-papper. Lika bra att ta tag i detta under dagen då jag ändå lär vara fast här tills det slutar blöda.



I morgon måste jag vara i tipp topp skick för då ska jag skakas runt på ett tåg till Stockholm. Vore ju hemskt trevligt att 1. ha kläder på sig och 2. inte se ut som en krigszon i fejjan.

Ha en häftig måndag hörrni!!!
Allmänt | |
Upp