Grattis gullunge!

16.33 idag har det gått exakt en vecka och denna alldeles för tidiga första vecka här på jorden har gått över all förväntan.

Oskar växer och mår bra, blir mer och mer stabil för varje dag. Nu är alla konstiga slangar, katetrar och dropp borttagna. De har även börjat låta honom sitta hos oss utan masken över näsan. Masken är egentligen bara till för att hålla trycket i lungorna på rätt nivå, lillkillen har inte behövt någon annan förstärkning som syrgas eller liknande, han syresätter sig jättebra!

Om en timme ska vi vara med när de tar bort sonden för första gången, det blir premiär för oss att se vår son alldeles naturlig. Själv pendlar jag lite mellan total lycka och fullständigt megalipande till och från. Antar att även mitt psyke stabiliserar sig vart det lider. Blir korta bloggar tillsvidare eftersom jag får sitta och vänta på uppkoppling i cirka 40 minuter här innan jag väl kan börja ..... har jag sagt att jag hatar 3 över allt annat på jorden?

Personalen hade hissat flaggan för vår lilla kille idag :-)

 

Neaonatalen på KSS Skövde är oslagbara! Världens underbaraste människor.

Allmänt | |
Upp