Nationaldag gav dubbel söndag

Det var ju skönt. Annars så är vi nog högst onationalistiska i den här familjen faktiskt. Tror i och för sig aldrig att jag har firat den här dagen något speciellt i någon familjekonstallation när jag tänker efter. Vad är det att fira egentligen .... just nu hurrade alla på Skansen för kungafamiljen ... känns som någonting jag kan skippa enkelt.

Vi gjorde en liten insats för bloggen skul dock så nu har vi tittat på firandet i alla fall. Observera Volvologgan ;-)





Då hade vi betydligt mycket roligare nere vid badet igår kväll faktiskt.

Mest spännande var det när två tjejer på travhästar dånade ner på stranden och placerade sig mellan skärmen och mig och Peppar..... smarta brudar. Trodde att grundlektion ett med häst var att de är flyktdjur, väldigt få hästar tycker att det är okej när en sådan skärm rasar ner på sanden och sedan lyfts upp igen av surfaren ute i vattnet. Alla hästar som jag känner kastar sig också ifrån det läskiga, i det här fallet rätt över mig och hunden. Väldigt få hästar hade nog valt alternativet MOT skärmen eller rätt ut i sjön.....?

Jag och Peppar stod alltså till höger om hästarna och skärmen längst bort till vänster. Frågade lite försiktigt (nåja lite drygt då kanske) om de var säkra på att deras hästar inte tänkte kasta sig mot mig om skärmen landade brevid deras kusar? - Oj då, han kommer ju få PANIK av den där vrålar den ena då. - Bäst vid rider ut i vattnet då föreslår den andra. -Bara ni inte står en halv meter från mig så får ni gärna rida vart ni vill, svarade jag lite surt. Tror att man blir lite pipplig när man är gravid faktiskt. Hade aldrig brytt mig annars tror jag.



Blev ett litet break i bloggandet nu. Åskan drog ner någonstans tydligen. DigitalTVn är borta för alltid ser det ut som ....... bitter kväll det blev nu då. Undrar vad antennutbudet som ingår i hyran har att erbjuda förutom askass kvalité på bilden?

Så här ser det ut på himlen nu i alla fall.... en urladdning med spöregn vore nog på sin plats!!!

Allmänt | |
Upp